A MÁV által egyik napról a másikra megkezdett pályafelújítás gyakorlatilag a vonatkozó uniós szabályok mindegyikét megsérti.
„Az uniós vasúti piacot szabályozó, az európai vasúttársaságok viszonyrendszerét meghatározó uniós irányelv értelmében a hét napnál hosszabb, a forgalom több mint 30 százalékát érintő pályakarbantartásokat két évre előre be kell jelenteni és egyeztetni kell a várható korlátozásról az érintett pálya használóival, az utasokon kívül a többi vasúttársasággal és a fuvarozókkal is” – mondta Spohn Márton közlekedési szakértő a Népszavának azzal az osztrák döntéssel kapcsolatban, miszerint levágják a magyar vonatokat a nyugat-európai vasúthálózatról.
Ezen felül gond az is Spohn szerint, hogy a MÁV által egyik napról a másikra megkezdett pályafelújítás gyakorlatilag a vonatkozó uniós szabályok mindegyikét megsérti.
A dolog gyakorlati oldalát Vitézi Dávid világította meg egy korábbi Facebook-bejegyzésében, szerinte az osztrákok azt szeretnék, ha Ausztriában pontosan járnának a vonatok, tehát a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni.
A MÁV szerint ugyanakkor az osztrákok egyoldalú döntést hoztak és ahhoz, hogy ez ne következzen be olyasmiket kértek, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan. Arra mondjuk a vasúttársaság a közleményében sem tért ki, hopgy mik lettek volna ezek a hátrányos lépések.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.