A kelet-indiai vonatbaleset okáról adott tájékoztatást az indiai vasútügyi miniszter. Az elektronikus jelzőrendszerben hiba keletkezett, emiatt egy vonat tévesen váltott vágányt.
Befejeződött az áldozatok felkutatása és mentése, jelenleg a péntek esti események pontos menetét vizsgálják - közölte Asvini Vaisnav vasútügyi miniszter egy televíziós interjúban. Az indiai Orisza államban történt pénteki tragédiában eddig legkevesebb 288 ember vesztette életét, és 900-an megsérültek, ez volt az elmúlt közel 30 év leghalálosabb vasúti balesete. A halálos áldozatok száma várhatóan tovább emelkedik, és elérheti a 380-at is Orisza állam tűzoltóságának főigazgatója szerint.
A vasútügyi miniszter elmondta, hogy a balesetet az okozta, hogy egy vonat tévesen váltott vágányt az elektronikus jelzőrendszerben bekövetkezett hiba miatt. Ez azonban nem zárja ki, hogy emberi mulasztás történt volna. ''Hogy ki tette ezt, és mi az oka, az majd a vizsgálatból kiderül'' - mondta Asvini Vaisnav.
A Times of India az előzetes vizsgálati jelentésre hivatkozva vasárnap azt írta, hogy "emberi hiba" okozhatta a három vonat ütközését. Az újság szerint a Coromandel Express zöld utat kapott a Kalkutta és Csennai közötti fővonalon, de emberi hiba miatt egy olyan vágányra terelték, ahol egy tehervonat közlekedett. A személyvonat ezután mintegy 130 kilométeres óránkénti sebességgel összeütközött a tehervonattal.
Három kocsi ezután a szomszédos vágányra zuhant, és egy Bangalor, valamint Kalkutta között közlekedő gyorsvonat hátuljának ütközött. Ez az ütközés okozta a legnagyobb károkat - teszi hozzá a Times az előzetes jelentésre hivatkozva.
A tragédia Balaszur közelében történt, mintegy 200 kilométerre Bhuvanesvartól, a kelet-indiai Orisza állam fővárosától.
Narendra Modi indiai kormányfő kijelentette: "Senkit sem fognak megkímélni", aki felelős a balesetért.
A hatóságok szerint az áldozatokat a baleset helyszíne és Bhuvanesvar közötti összes kórház fogadja. Mintegy 200 mentőautót, sőt buszokat is mozgósítottak a szállításukhoz.
A péntek esti vonatbaleset a leghalálosabb Indiában 1995 óta, amikor két gyorsvonat ütközött össze az észak-indiai Firozábádban, a Tádzs Mahalnak otthont adó Agra közelében, több mint 300 ember halálát okozva.
Indiában számos halálos vonatbaleset történt, de a biztonság az elmúlt években javult az új beruházásoknak és a technológiai fejlesztéseknek köszönhetően.
Az ország történetének legsúlyosabb vasúti balesete 1981. június 6-án történt, amikor a keleti Bihar államban egy hídon áthaladó vonat hét kocsija a Bagmati folyóba zuhant, 800-1000 ember halálát okozva.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.