Valahogyan elmagyarázhatta a kormány Mészáros Lőrincéknek, hogy megéri módosítani az autópálya-koncessziós szerződéseket.
A kormány felülvizsgálta a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésére és fejlesztésére 2022-ben megkötött koncessziós szerződést, és úgy döntött, hogy módosítja azt – közölte a Kormányzati Tájékoztatási Központ. Az ügy szépsége, hogy mivel maga a szerződés is titkos volt, ezért a módosítás is az, nem lehet semmit sem tudni, hogy mit és hogyan változtattak. Az indoklásban mindenesetre arról írtak, hogy a háború miatt elszálltak a költségek - valójában persze a nagy áremelkedéseknek a kormány politikája is az oka, de meg sem lepődünk azon, hogy mindent a háborúra próbálnak fogni.
Mint írták, a cél az, hogy a magyar állam költségvetési terhei csökkenjenek, ezért több beruházást leállítottak vagy átütemeztek, a gyorsforgalmi utak fenntartását viszont nem lehet leállítani. A koncessziós szerződés módosítása biztosítja a gyorsforgalmi utak jövőbeli fejlesztését és a szolgáltatás zavartalan fenntartását – tették hozzá. A KTK közölte: a gyorsforgalmi koncesszió, mint közfeladat és közszolgáltatás magas minőségi szinten történő ellátása prioritás, a közpénzekkel való hatékony és felelős gazdálkodás és az ágazati és szakmai szabályok betartása mellett.
A hazai gyorsforgalmiút-hálózat nagy részét a Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető cégcsoportok üzemeltetik – ezt a jogot 35 évre kapták meg a kormánytól.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.