A fuvarozók a magasabb költségeiket beépítik az áraikba is, így azokat a vásárlók is érezni fogják levelük szerint.
Levélben fordult a Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterhez hétfőn a fuvarozókat képviselő két legnagyobb magyar szervezet, akik arra szeretnének választ kapni, ők miért nem részesülhetnek a taxisokéhoz hasonló üzemanyagár-kedvezményben. Ahogy arról lapunk is beszámolt, Gulyás Gergely a szombati kormányinfón jelentette be, hogy minden olyan autót kivesznek – a taxik kivételével – a 480 forint/literes benzinársapka alól, aminek magánszemély az üzemeltetője.
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) közös levelükben arra hívták fel Gulyás figyelmét, hogy a közúti fuvarozásban is meghatározó elem a költségvetésben az aktuális üzemanyagár. „A gázolaj a mintegy 15 ezer hazai közúti árufuvarozó és autóbuszos személyszállító magánvállalkozás számára is az egyetlen, és elengedhetetlen energiaforrás” – írták.
A két fuvarozószervezet azt írta, hogy a gázolajár ugrásszerű emelkedése értelemszerűen beépül a szállított termék árába is, így gyártói és fogyasztói, lakossági oldalon is negatív hatásként jelenik meg – írták.
A benzinárstop részleges kivezetéséről itt írtunk bővebben:
Nem igazán olvassák be a forgalmik vonalkódjait a kutakon, hiába kérte Gulyás Gergely
A legújabb benzinárstop-szigorításnál be kellene szkennelni a forgalmikat, hogy a NAV ellenőrizni tudja a jogosultságot a 480 forintos üzemanyagra. Rejtett kamerás felvételek alapján ez egyelőre nem működik.
(Címlapképünk illusztráció.)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.