Gazdaság hvg.hu 2022. február. 09. 07:46

Tizenöt éven belül 130 millió e-autó áraszthatja el az európai utakat

A villamosenergia-hálózatnak fel kell készülnie az ezzel járó terhelés kezelésére.

Az európai villamosenergia-hálózat stabil marad az elektromos járművek piacának exponenciális növekedése és a magas villamosítási ambíciók ellenére is – írja a VG az EY és az Eurelectric európai villamosipari szövetség tanulmánya alapján.

Fel kell azonban készülni a megnövekedett terhelés és az energiaigény-csúcsok kezelésére. Amennyiben az elektromos járművek lefedettsége a városi elosztóhálózatokon elérné az 50 százalékot, az már hatással lenne az áramellátás minőségére. A megoldást az okostöltők telepítése, a hálózat digitalizálása és az energiatárolási módszerek fejlesztése jelentik.

Sürgősen kezelni kell a szűk keresztmetszeteket is, mert ma az engedélyezési és hálózati csatlakozási késések akár 36 hónapig tartanak. Fel kell oldani továbbá a finanszírozási korlátokat, valamint elérhetővé és hozzáférhetővé kell tenni a töltés szempontjából stratégiai helyen lévő ingatlanokat. A tanulmány szerint 2035-re a mai 3,3 millió után 130 millió elektromos jármű kerül az európai utakra, amihez addigra 65 millió töltőt kell telepíteni – írja a portál.

zöldhasú
Hirdetés
Itthon Iványi Blanka 2024. november. 29. 10:27

A magyarokat még mindig az alacsony fizetések aggasztják, nem az LMBTQ – elkészült Magyarország 2024-es problématérképe

A kormánypárti szavazókat a megélhetési gondok, a Tisza Párt táborát a korrupció aggasztja a legjobban az ország gondjai közül. Az akkumulátor gyárakat már égetőbb problémának látják a magyarok, mint az orosz befolyást vagy az LMBTQ ügyeket. A Policy Solutions felméréséből kiderül, mi aggasztotta leginkább a magyarokat 2024 őszén.