Orosz és kínai érdekeket is kiszolgál Orbán Viktor, hogy a kormányához közel álló üzletembereknek újabb százmilliárdos bizniszeket hozzon. A Kína és Európa közötti vasúti áruforgalom ideterelésének reménybeli profitján miniszterek és holdudvaraik marakodnak.
Miközben az amerikai elnök azon dolgozik, hogy elrettentse Oroszországot Európa fenyegetésétől, Orbán Viktor kormányfő egy osztrákokkal közös vegyesvállalattal viszi be az orosz állami vasúttársaságot az európai piacra. Ez egy újabb példa arra, hogy a magyar miniszterelnök nem értékek, hanem érdekek mentén gyakorolja a politikát: orosz és kínai közreműködéssel több száz milliárd forintos üzletet raknak össze olyan vállalatoknak, amelyeknek végső haszonélvezői a kormányhoz közel álló érdekeltségek.
A történetben Varga Mihály pénzügyminiszter földije, a kun-kipcsak hagyományokat őrző Horváth László, a milliárdos lélegeztetőgép-beszerzéseket végző kínai cég, valamint a fideszes Papcsák Ferenc éppúgy felbukkan, mint a Városháza-botrányban is szerepet kapott milliárdos, Ruszlán Rahimkulov, valamint Mészáros Lőrinc bankja és az Egyesült Államokból kitiltott kínai technológiai vállalat, a Huawei. Verseny csupán a kiválasztottak között van: Horváthék projektjét Varga tolja, Rahimkulovékét Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin moszkvai tárgyalásain elhangzott, hogy Oroszország 2 milliárd dollár, vagyis bő 600 milliárd forint hitelt is hajlandó adni, hogy egy Budapestet elkerülő vasútvonal megépítésével gyorsítsák a magyarországi szállítási útvonalat.
A cikk teljes terjedelmében az eheti HVG Fókuszban rovatában, illetve online a hvg360-on olvasható.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.