Az európai autóipar lassú a hátrány ledolgozásában.
Az alkatrészek tekintetében Ázsiának és más térségeknek vált kiszolgáltatottá az európai autógyártás – hívta fel a figyelmet a Bosch egyik távozó vezetője, A német cég felügyelő bizottságának elnöke, az idén év végén leköszönő Franz Fehrenbach úgy vélte, hogy Európa a félvezetők és az akkumulátorok terén túlságosan függővé vált, márpedig az elektromos és önvezető autók korában ez a két legfontosabb alkatrész.
A német Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott interjúban rámutatott, hogy az európai autóipar lassú a hátrány ledolgozásában és a helyi kapacitások kiépítésében. Úgy vélte azonban, hogy ez nem a politika hibája, hanem a költségek optimalizálása miatt alakult így. A német cégek igyekeznek pótolni a kapacitásokat, a Volkswagen például 6 nagy akkugyárat épít partnereivel 2030-ra.
A Bosch – a világ legnagyobb autóalkatrész-beszállítója – pedig az idén nemrég bejelentette, hogy 1 milliárd eurós chipgyárat épít. A német vállalatnak ez az eddigi legnagyobb beruházása.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.