Minden nagy autóipari gyártó megpróbál mihamarabb szoftveripari vállalattá is avanzsálni, hogy ledolgozza kisebb-nagyobb hátrányát ezen a területen.
A világ negyedik legnagyobb autóipari csoportja bejelentette a kedden tartott Stellantis Software Day nevű eseményén, hogy több mint 30 milliárd euró befektetést tervez 2025-ig, hogy végrehajtsa legfontosabb technológiai átalakulását a szoftverek és a villamosítás területén. Az átalakítás lényege, hogy a Stellantis a manapság jellemző, dedikált elektronikus architektúrákról egy nyílt szoftveres platformra tér át a járművein, amely jobban illeszkedik a mai autófelhasználók digitális életterébe.
Az egész új rendszer lényege, hogy az autótulajdonosok és a gyártó is, külön szervizlátogatás nélkül az interneten keresztül tudnak szoftverfrissítéseket, új szolgáltatásokat hozzáadni az autóik rendszeréhez, akárcsak manapság a mobiltelefonok esetében. Egy frissebb szoftver pedig akár az elektromos autók hatótávjának növekedését is hozhatja, hibákat javíthatnak, mindezt szervizen kívül, ami drasztikusan csökkentheti a gyártó járulékos költségeit is, és a felhasználók életét is nagyban egyszerűsíti.
Carlos Tavares, a 14 autómárkát tömörítő Stellantis vezérigazgatója arról beszélt a bejelentés kapcsán, hogy háromféle fontos platform lesz. A központi digitális autóvezérlő rendszer, továbbá a felhasználói felülethez kapcsolódó platform, amely infotaimment-rendszerhez kapcsolódik, és egy külön platformon fut majd az önvezető szoftver. Érdekesség talán, hogy az önvezetőrendszer fejlesztését a BMW-vel együttműködésben végzik, és akár 3. szintű autonóm vezetési képességet kínál majd. (A Level 3 szinten még ülnie kell valakinek a volán mögött, de nem kell folyamatosan a kormányon tartania kezét önvezetés közben. Ugyanakkor készen kell állnia arra, hogy figyelmeztetés esetén átvegye a jármű irányítását.)
A Stellantis a fenti transzformáció végrehajtásához együttműködési megállapodást kötött a tajvani Foxconnal is – az iPhone-ok legnagyobb külsős gyártójával – amelyik cég kifejezetten autóipari chipeket fog fejleszteni a vállalatcsoport számára.
A Stellantis most közzétett szoftverstratégiája kéz a kézben működik a majd a vállalat villamosítási terveivel, amely azt célozza, hogy 2030-ra az európai eladások több mint 70 százalékát, az Egyesült Államokban pedig több mint 40 százalékát alacsony károsanyag-kibocsátású járművek tegyék ki.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.