Nagy átalakulások következnek az autóiparban, a magyar kormány pedig már most több mint százmilliárd forintot tett bele abba, hogy akkumulátorgyárakat idecsábítson. De sok még a buktató ahhoz, hogy átálljunk az e-autók használatára.
Ritka nagy az egyetértés a magyar kormány és az Európai Bizottság között, amikor az elektromos autókról van szó: az EU-ban a klímacsomaggal letették a voksot az elektromos autózás mellett, a magyar kormány pedig azzal kampányol, hogy a jövőt nyeri meg, aki az akkumulátorgyárak beruházásait magához vonzza, erre már 120 milliárd forintot tett fel. Csavar a történetben, hogy a klímaprogramot, amelyet még az Európai Parlamentnek és a tagállamoknak is el kell fogadniuk, a magyar kormány a rezsicsökkentés védelmére hivatkozva kifogásolja – olvasható az e heti HVG-ben.
Vannak más kérdőjelek is az e-autók iparának felpörgetése körül. Ahhoz, hogy legyen kereslet az ilyen autókra, állami támogatás kell, sokkal több töltőállomásra lesz szükség, és arról sem szabad elfeledkezni, hogy az elektromos autók sokkal kevesebb alkatrészből állnak, mint a benzinnel vagy dízellel működők. Ami azt jelentené, hogy ha az autóipar teljes egészében átállna az e-autók gyártására, az a mostani 170-180 ezer autóipari dolgozó 30 százalékának foglalkoztatását feleslegessé tenné.
Részletek az e heti HVG-ben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.