A többletköltségekről és a határidőkről tárgyaltak másfél éven keresztül.
Aláírta a 3-as metróvonal középső szakaszának alagúti munkáira vonatkozó szerződésmódosítást a BKV Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft.
A BKV Zrt. az MTI-hez vasárnap eljuttatott közleményében tudatta, a dokumentum pénteki aláírásával elhárult a jogi akadálya a metrófelújítás tervek szerinti befejezésének.
A szerződéskötés csaknem másfél éve tartó egyeztetéssorozat, valamint hatósági vizsgálatok és jóváhagyások folyamatára tett pontot - tették hozzá.
A BKV Zrt. az M3 metróvonal alagútrekonstrukciójára mintegy 48 milliárd forint értékben kötött szerződést 2017. szeptember 4-én a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel. A középső vonalszakasz állomásainak elhúzódó felújítása miatt szükségessé vált az építési munkákra vonatkozó harmonizált ütemterv kialakítása, ezzel összefüggésben az alagútfelújításra szóló szerződés díjának és határidejének módosítása.
Hónapokig tartó egyeztetések után 2020. december 21-én létrejött a szándéknyilatkozat a szerződésmódosításra, amelyben – a kivitelező által eredetileg megállapított 18 milliárd forint helyett – legfeljebb 9,1 milliárd forint többletköltség és 5 százalék tartalékkeret elszámolásában állapodtak meg a szerződő felek. A megállapodás alapján az alagút teljes korszerűsítése 2021. január 11-én a középső szakaszon is elkezdődött - ísmertették.
Kitértek arra, hogy a szerződésmódosításhoz irányító hatóságként az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és a Miniszterelnökség közbeszerzési felügyeletért felelős helyettes államtitkársága felügyeleti főosztályának jóváhagyására volt szükség.
Az ITM megállapította, hogy támogathatósági, elszámolhatósági, valamint műszaki szempontból a dokumentumok tartalma összhangban áll a felhívásban foglaltakkal és a támogatási szerződéssel meghatározott projektcéllal. A miniszterelnökségi felügyeleti főosztály a szerződésmódosítást jogszerűnek minősítette - írták, hozzátéve, hogy a hatóságok azonban a szerződéses ár megemelését – az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program hazai társfinanszírozásának terhére – 6,2 milliárd forinttal fogadták el.
Saját zsebből fizeti a főváros a 3-as metró kivitelezésért kért extra milliárdok egy részét
A Swietelsky nem állt le a munkával, de nem is mondott le a teljes igénye érvényesítésről, így több milliárdos per szakadhat a BKV nyakába.
A BKV Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. a hatóságok által rögzített feltételek betartásával a szerződésmódosítást aláírták, azzal, hogy a szerződésmódosítás a vállalkozó részéről "nem jelent egyéb igénye vonatkozásában joglemondást" – olvasható a közleményben.
* * * Személyi hitel, ha rövid időn belül pénzre van szükség
Előfordul, hogy hirtelen nagyobb összegre van szükségünk – pl. lakásfelújítás, autóvásárlás –, ebben a helyzetben a személyi kölcsön lehet az ideális megoldás, ugyanis akár egy héten belül a számlánkon lehet a szükséges összeg. A Bankmonitor személyi kölcsön kalkulátorával pár perc alatt kiválasztható a legkedvezőbb hitelajánlat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.