Gazdaság hvg.hu 2021. július. 05. 13:11

Beindult a turizmus: még rengetegen autóznak, de év végére pilótahiányt jósolnak az elemzők

A belföldi utazások és a kevésbé ismert úti célok a népszerűek a Mastercard felmérése szerint.

32 ország turistái alapján készített felmérést publikált hétfőn a Mastercard. A Recovery Insights: Készen áll a felszállásra? című kiadványról azt írják, betekintést nyújt a legfontosabb globális utazási trendekbe.

A kiadvány szerint 2019-cel, a járvány előtti évvel összevetve 2021 májusára 13 százalékkal költenek többet autók üzemanyagára az utazók. Az autós utazások – a 2020-as év nagy trendje – nem tűnnek el. A jelentés szerint a helyi utazások és a kevésbé ismert helyszínek iránt erős a kereslet.

A légi közlekedés nemzetközi szinten még nem érte utol magát, de a belföldi járatokat nézve ez lassan már elmondható. Az elemzés szerint a vizsgált országok ötöde tért vissza a belföldi repülésekben a járvány előtti szint legalább 90 százalékához. Egyes országokban – köztük az Egyesült Államok, Ausztrália és Franciaország – a belföldi repülőjáratokra már több jegyet foglalnak, mint a járvány előtt. A repülések számának lendületes bővülését látva a Mastercard szakértői – egy korábbi jelentést idézve – azt írják:

2021 végére 27 ezerrel kevesebb pilóta lesz, mint amennyire az iparágnak szüksége lenne; figyelembe véve azt is, hogy sok, a járvány alatt elbocsátott pilótát vesznek majd vissza állásba.

Ahogy az emberek felkészülnek az újrakezdésre, egyre többet költenek szépségszalonokban, de a bőröndüzletek forgalma is emelkedett. Keveseket érint, hogy a hajókereskedők forgalma 30 százalékkal nőtt, de annál több embert, hogy eközben a kerékpárboltok forgalma 62 százalékkal lett magasabb.

Más-más országok turistái eltérő trendeket követnek – emeli ki továbbá a Mastercard. Például a britek viszonylag többet költenek szállodákra, míg a Kínából érkező turisták áruházakban adnak ki több pénzt. 2019-ben – jegyzik meg – a kínai turisták költötték a legtöbbet: több pénzt hagytak külföldön, mint Németország (a világ 3. helyezettje) és az Egyesült Királyság (4. helyezett) turistái együtt.

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.