A BKV szerint lehet klímát tenni a járművekbe, de a frankfurti közlekedési vállalat szerint nem.
Nem légkondicionált villamosokat készül vásárolni a főváros, amelyekbe a frankfurti közlekedési vállalat (VGF) szerint nem is lehet ilyen berendezéseket beszerelni – írja a Világgazdaság.
A Duewag-Siemens 1993 és 1997 között gyártott R-wagen típusú járműveiből 35-öt venne meg Budapest, 7,7 milliárd forintért. Karácsony Gergely főpolgármester a Világgazdaság szerint már elfogadta az ügyletről szóló határozatot. Abban az áll:
A BKV jelenlegi ismeretei alapján lehetséges utastéri klímaberendezés beszerelése a villamosokba.
A VGF viszont évek óta küzd a klimatizálás kérdésével a lap szerint, végül pedig fel is adták azt. Az R-wagenek szerkezete nem bírná el, ha oda kerülne a légkondicionáló berendezés, azok aljában pedig azért nem kaphatna az helyet, mert alacsony padlós a konstrukció. A frankfurtiak kizárták a beltéri telepítést is, mert bár technikailag lehetséges, az ülések számának csökkenésével járna.
A járművek egyébként két ütemben érkezhetnek: 2021-től 2022-ig 15 darab R1-es modell, majd 2025 és 2026 között 20 darab R2-es. Egy prototípust a lap szerint még idén leszállítanak.
Rengeteg pénzt tolt a főváros a tömegközlekedésbe, mégis hatalmas a veszteség
A fővárosi önkormányzat 27 milliárd forinttal több pénzt adott a BKK-nak, mint 2019-ben, de így is kétmilliárd forint veszteséggel zárt a cég. Amely saját alulfinanszírozottsága miatt nem tudta ellentételezni a BKV 8 milliárdos alulfinanszírozottságát. Tüttő Kata szerint szó sem lehet róla, hogy a HÉV mintájára vagyonelemeket adjanak át az államnak, és új buszos szolgáltatók bevonása sincs terítéken.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.