A Transparency International kikért néhány adatot, de a folyamat elakadt.
A Transparency International (TI) adatigényléssel fordult a Nemzeti Koncessziós Irodához (NKI), hogy megtudják: mi indokolja, hogy a magyar kormány koncessziós eljárásban 35 évre átadja a hazai sztrádahálózat üzemeltetését. A hivatal azonban elutasította a kérést, mondván, hogy az döntés-előkészítő anyag, és emiatt szerintük 10 évig nem nyilvános.
A Népszava szerint a válasz alapján
csak tíz év múlva ismerhetné meg a közvélemény, milyen megfontolások mellett döntött a kormány a 35 éves koncesszió kiírásáról.
Nagy Gabriella a TI programvezetője a napilapnak azt mondta, fontolgatják, hogy az adatigénylésnek bírósági úton szerezzenek érvényt.
A sztrádakoncesszió jelentkezési határideje jövő hétfőn zárul, ezután új résztvevőt már nem fogadhat be a pályázatot kiíró Nemzeti Koncessziós Iroda (NKI). A második, tárgyalásos szakaszban a jelentkezőkkel – már ha lesznek –, az iroda, illetve az azt felügyelő Rogán Antal vezette Miniszteri Kabinetiroda alkudozik, majd a tervek szerint a legjobb ajánlatot tevő céggel még az idén aláírnák a 35 éves szerződést.
Ha a koncesszió életbe lép, akkor a következő 35 évben a nyertes cég vagy konzorcium építhetné tovább és karbantarthatná a gyorsforgalmi úthálózatot Magyarországon, vagyis ezzel évtizedekre jelentősen szűkülne a verseny ezen a piacon.
A készülő sztrádakoncessziót az Orbán-kormány legsúlyosabb lenyúlási kísérletének nevezete korábban Karácsony Gergely főpolgármester, miniszterelnök-jelölt.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.