Költségvetés 2025: jövőre már 370 milliárd adóforintot visz el a Mészáros-féle sztrádakoncesszió
Bár 2026-ban már kevesebbet kell majd költeni a sztrádakoncessziókra, de jövőre kezdődnek a vállalt bővítések az M1-es háromsávúsításával.
Bár 2026-ban már kevesebbet kell majd költeni a sztrádakoncessziókra, de jövőre kezdődnek a vállalt bővítések az M1-es háromsávúsításával.
A hulladékgazdálkodási koncesszió tavaly nyáron váltotta fel a korábbi, piaci alapon működő rendszert. Hiába gazdálkodik a Mohu több pénzből, kevesebb lett a begyűjtött intézményi hulladék, a szakértők véleménye az új rendszerről pedig lesújtó – írja a friss HVG.
A vényköteles, illetve az orvosi rendelvény nélkül kapható gyógyszerek és gyógyászati segédeszközök forgalma együttesen az 1,5 ezer milliárd forintot közelíti. Hatalmas piacról van tehát szó, amelynek egy részét, a kórházi patikák üzemeltetését a kormány koncesszióba készül adni. Bár a forgalom hatalmas, a nyereség már közel sem, hiszen minimális a vényköteles gyógyszereken jogszabályban előírt árrés.
Alapvetően nem tűnik jó üzletnek az intézményi, vagyis kórházi gyógyszertárak koncessziós üzemeltetése, a forgalom jelentős, ám a vényköteles gyógyszereken elérhető árrés minimális. A koncesszort – biztosan az egyik nagy patikahálózat lesz – azonban nagy versenyelőnyhöz juttatják a lazább speciális szabályok.
Akár napi szinten dönthet óriási pénzekről Rogán Antal, és évtizedekre bebetonozhatja néhány NER-figura üzletét úgy, hogy akár Orbán rendszerének bukását is túléljék. Rogán hatalma még akkor is az egyik legnagyobb ma Magyarországon, ha csak azt vesszük figyelembe, hogy mit tehet meg szabályosan.
Az autópálya-üzemeltetéshez hasonlóan koncessziós megoldással vonhat be tőkét a kormány a vasútfejlesztésbe. A vasút magánosítására készült ötletbörzének egy szűk kör lehet a nyertese.
A trafikügyekért is felelős Lázár János friss törvényjavaslata emeli a hibázók bírságait, de új lehetőségeket is nyit: óriásberuházások mellett, ha legalább négyezer munkást zsúfolnak össze egy helyre, akkor ott majd lehet nemzeti dohányboltot üzemeltetni.
Egy minisztériumi delegáltakból álló szuperbizottság dönti el, kik szállhatnak versenybe, vagyis szinte bárki befuthat. A kitermelési próbálkozásnak anyagi kockázata nincs, mert a kormány döntése alapján a kudarcos projektek költségeit megtérítik.
Indul az új hulladékrendszer a Mol koncessziójában. Drágulnak a vonatjegyek, de megszűnnek a pótjegyek. Megjelent a kormányrendelet az élelmiszerárstop kivezetéséről, és a stopos élelmiszerek kötelező akciójáról. A hvg.hu bevásárolt a vasárnapi ebédhez, és árcsökkenésekre lelt, Tiborcz István pedig bevásárolt Mészáros Lőrinc golfklubjába. Szijjártó Péter megint bejelentett pár kínai beruházást, közte egy újabb akkugyárat. Budapesten és Ácson is forrtak az indulatok tervezett kínai beruházások miatt. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Az Alkotmánybíróság egyhangúlag döntött a beadványról.
Az országgyűlés törvényalkotási bizottsága a 35 éves koncessziót elnyerő Mol-cég segítségére sietett.
A bírálók szerint a Mol ezzel túlterjeszkedik a hulladékgazdálkodási koncesszióban foglaltakon. Az ügy a Gazdasági Versenyhivatalnál landolt.