Nem úgy tűnik, hogy nagyon sokat használnák, igaz, még híján van a kereskedelmi hatósági engedélyeknek a Wizzair által üzemeltetett Airbus.
Összesen négy utat repült, és abból csak két alkalommal használták teherszállításra azt az Airbus A330-200F-et, amit még tavaly vásárolt a kormány a Qatar Airwaystől 17 milliárd forintért – írja az Airportal. Amikor a gép az első útjára indult december végén, Szijjártó Péter külügyminiszter arról beszélt, hogy gyorsabban lehet majd beszerezni a védekezéshez szükséges eszközöket.
Szijjártó: Vásárolt a külügy egy teherszállító repülőgépet
Kedden indult első útjára a gép, Pekingből fog antigén teszteket hozni Budapestre.
A külügyminiszter azt is mondta, hogy ha épp nem kormányzati célra kell, akkor a piacon tudják értékesíteni a gép szállítókapacitását. Ez most különösen jól jönne, mert a lap szerint nagy és jól fizető kereslet van légi szállításra.
Ez azonban egyelőre nem valósulhat meg. Az Airportal szerint ugyanis a gép nem teljesíthet kereskedelmi járatokat, mert az üzemeltető Wizzairnek nincs jogosultsága sem a géptípusra, sem pedig áruszállító kereskedelmi járatokra. A társaság azt írta a lapnak, hogy még dolgoznak a szükséges dokumentumok beszerzésén, igaz az is kiderül az Airportal cikkéből, hogy az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség még nem kapott ilyen kérelmet.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.