A budapesti kormányhivatal 10 millió forintos bírságot szabott ki a Wizz Airre annak ügyfélszolgálati panaszkezelési hiányosságai miatt.
10 millió forintos bírsággal sújtotta a Wizz Air-t ügyfélszolgálata miatt Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztálya, írja a szalloda.blog.hu nyomán a Portfolio.hu, a kormányhivatal egyúttal kötelezi a céget arra, hogy
- biztosítsa a fogyasztók számára, hogy szóban is panaszt tehessenek, és gondoskodjon arról, hogy a szóbeli panaszokról jogszabálynak megfelelő jegyzőkönyv kerüljön felvételre, továbbá
- a visszautasított beszállás és légijáratok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról, és a 295/91/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 261/2004/EK Rendelet (a továbbiakban: Rendelet) alapján jogszabálynak megfelelően gondoskodjon a fogyasztók átfoglalásáról,
- tartózkodjon a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattól, és a fogyasztókat megfelelően tájékoztassa az átfoglalási és jegyárkülönbözet megtérítésének a lehetőségéről.
A fogyasztóvédelmi osztály szerint ugyanis a fogyasztók telefonon nem igazán tudnak panaszt tenni, csak online űrlap kitöltésével. A telefonos ügyfélszolgálat csak az egyszerűbb ügyek intézésében tud segítséget nyújtani, jegyzőkönyvet nem vesznek fel - áll a cikkben. Probléma az is, hogy a Wizz Air automatikusan csak saját járataira ajánl fel ingyenes átfoglalási lehetőséget járattörlés vagy járatmódosítás esetén, illetve 5 órán túli késés esetén.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.