De Gulyás Gergely és Szijjártó Péter sem. Facebookos költéseket nézett át a Népszava.
A Népszava megnézte, hogy az eltelt időszakban melyik politikus és párt mennyi pénzt hagyott a Facebook kasszájában fizetett hirdetések miatt. A pénteki összesítés szerint
messze a kormány és a Fidesz költi el a legtöbb pénzt a közösségi oldalon.
A mérleg alapján a kormánypárt 283 millió forintot hagyott a Facebooknál az eltelt másfél évben, az ellenzéki tábor 259 milliót.
A Népszava néhány érdekességet is közöl cikkében. Az egyik, hogy
- Orbán Viktor miniszterelnök, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter, valamint Szijjártó Péter kkülgazdasági és külügyminiszer a saját oldala miatt egyáltalán nem költ hirdetésekre a Facebookon.
- A honvédelmi miniszternek, Benkő Tibornak nincs Facebook-oldala, de a kormányzati kommunikációért felelős Rogán Antalnak és Palkovics László innovációs és technológiai miniszternek se.
- A kormánytagok közül Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes költötte a legtöbb pénzt Facebook-hirdetésekre, 1,9 milliót. Őt a frissen kinevezett családügyi miniszter, Novák Katalin követi 1,2 millió forinttal.
- A parlamenti Fidesz-frakció tagjainak költései alapján Kocsis Máté frakcióvezető áll a lista élén: ő 4,9 millió forintot költött.
A Népszava szerint az ellenzéki oldal sokkal szerteágazóbb, de az jól látszik, hogy a legtöbbet költő ebben a tekintetben a DK; a párt a vezető politikusaival együtt legalább 51,7 millió forintot fordított Facebook-megjelenésre. Karácsony Gergely budapesti főpolgármester szintén listavezető, ő 30,3 millió forintot költött el a Facebookon másfél év alatt.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.