Több Neutrogena és Clean & Clear terméket is kifejezetten azzal népszerűsítettek eddig, hogy világosabbá teszik a bőrszínt.
A Johnson & Johnson pénteken jelentette be, hogy többé nem forgalmaz bőrfehérítő hatású termékeket – írta a New York Times. A döntés mögött a George Flloyd halála kapcsán elindult tüntetések és a Black Lives Matter mozgalom vannak, ami kapcsán világszerte változtatnak a cégek az eddigi gyakorlatokon: nemrég például a Mars Food jelentette be, hogy megváltoztatják a fekete farmert ábrázoló Unce Ben’s csomagolását és nevét.
A J&J az Amerikai Egyesült Államok mellett Ázsiában és Közel-Keleten is forgalmazott olyan termékeket, amelyek bőrfehérítő hatásúak. „Az elmúlt hetekben kialakult párbeszéd világított rá arra, hogy néhány Neutrogena és Clean & Clear termékünk azt sugallhatja, hogy a fehér, vagy fehérebb jobb, mint valaki saját, egyéni bőrszíne. De ez sosem állt szándékunkban – az egészséges bőr a gyönyörű bőr” – írta a cég a közleményében.
A Clean & Clear termékvonalát főleg Indiában értékesítették, Ázsiában pedig egy olyan reklám is készült a sötét foltokat halványító Neutrogena termékekhez, amiben azt írják le, hogy még tökéletesebben fehérítenek.
De az Unilever egyik, Fair & Lovely nevű kozmetikumának betiltásáért is már több mint 11 ezren írtak alá petíciót. A terméket szintén Indiában és a Közel-Keleten árulták főleg, és úgy reklámozta a cég a szépségápolási terméket, hogy a világosabb bőrűvé váló nő még sikeresebb is lesz így.
„A rasszizmusból és annak a népszerűsítéséből profitált a cég, hogy azt az üzenetet terjessze, hogy nem szép a sötétebb. Erre épült el a termék, ezt állandósítja” – írták a petícióban.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.