Jóval többet vásároltak Magyarországon 2019-ben, mint egy évvel korábban.
17 ezer üzletben közel 2500 milliárd forintot költöttek a magyarok 2019-ben, ami 7 százalékkal haladja meg a 2018-as összesített éves forgalom mértékét – számolt a Nielsen.
Az eladások értékében változatlan a top kategóriák sorrendje: vezet a feldolgozott hús, a sör és a sajt. Az értékesített élelmiszerek 70 százaléka gyártói márkás.
A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek növekedési üteme elmarad az élelmiszerekétől, hatszázalékos. Ez 470 milliárd forint fölötti forgalmat jelent. A lista élén továbbra is a mosószer áll, közvetlenül mögötte következik a vécépapír és az öblítő.
Minden öt forintból négyet gyártói márkára költenek a magyarok; a saját márkás termékek, hasonlóan a 2018-as adatokhoz, az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.