A Volkswagen ellátásához kellenek az új akkumulátorok.
Kim Jun vezérigazgató a Las Vegas-i CES kiállításon a Reuters hírügynökségnek adott interjúban elmondta, hogy az 1,7 milliárd dolláros beruházással épülő, évi 9,8 gigawattóra akkumulátorkapacitás előállítására alkalmas amerikai gyára mellé egymilliárd dolláros beruházással egy második, szintén mintegy 10 gigawattórás kapacitás előállítására alkalmas üzemet épít fel az autóipar növekvő keresletének a kielégítésére. Az első üzem 2022-ben kezdi meg a termelést. A második üzemberuházás pontos nagyságrendjéről az idei év második felében hozzák meg a végleges döntést.
A vezérigazgató elmondta: Magyarországon 10 gigawattóráról 16 gigawattórára tervezik bővíteni az építés alatt álló második üzemük akkumulátorgyártási kapacitását a Volkswagen igényeinek a kielégítéséhez. Hozzátette, hogy tárgyalásokat folytatnak a Volkswagennel az üzem közös vállalattá alakításáról is.
A Volkswagen korábban arról tájékoztatta a Reuters hírügynökséget, hogy Európában és Ázsiában a cég akkumulátorbeszerzési igénye meghaladja a 300 gigawattóra áramtárolási kapacitást, és ennek kielégítésére több lehetséges partnerrel is folytatnak tárgyalásokat.
Kim Jun szerint 2025-re az eladott új autóknak globális szinten tíz százalékát adják majd az elektromos autók, és húsz százalékát 2030-ban. Az SK Innovation akkumulátorgyártási kapacitása 2030-ra eléri az évi 200 gigawattórát – mondta.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.