Külügyi szóvivő: Egyetlen magyar munkavállalót sem érintenek az elbocsátások az iváncsai akkugyárban
Az RTL-nek korábban egy ott dolgozó is azt mondta, hogy „első körben az összes kirgiz kollégát bocsátották el”.
Az RTL-nek korábban egy ott dolgozó is azt mondta, hogy „első körben az összes kirgiz kollégát bocsátották el”.
Az eset miatt többen a HR-hez fordultak, az intézkedést végül visszavonták.
Rengeteg ígéret, amelyeket helyben egyre durvább ellenérzések fogadnak – így foglalható össze, hogy mi történt a magyarországi akkumulátoriparban idén. Hatalmas gyárak érkeznek, de egyelőre nem tisztázott, ki fog ezekben dolgozni, sem az, hogy ki fogja feldolgozni a hulladékukat.
Mérgezések sora, áramütés, ismeretlen gázok, kigyulladt gyártósor – ez csak néhány példa azon balesetek közül, amik az utóbbi években történtek a magyarországi akkumulátorgyárakban. Kikértük a kormányhivataloktól az akkugyárakat érintő határozatokat, ezek alapján tártuk fel, mik történtek az elmúlt három évben a Távol-Keletről idetelepült gyárakban. Cikksorozatunk első részében a komáromi és az iváncsai gyárakban történt eseteket mutatjuk be.
A beszállító vis maiorra - a háborúra - hivatkozva módosítani szerette volna a szerződést, most majd pereskedhet - Szingapúrban.
Akkora támogatást nyújt az akkugyáraknak a magyar állam, amivel van, amelyik öt évre letudhatja minden egyes dolgozója összes adóterhét.
Általában a nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházások dolgát könnyítik még tovább, de külön rendelkeznek a már folyamatban lévő debreceni és iváncsai beruházásokról is. Az érintett településeknek még az eddiginél is kevesebb beleszólási joga és rálátása lesz a gyárak telepítésébe – derül ki egy társadalmi egyeztetésre bocsátott tervezetből.
209 millió eurót, azaz mai árfolyamon körülbelül 78 milliárd forintot biztosít állami támogatásként a magyar kormány az SK Innovation nevű dél-koreai cégnek, amely Iváncsán elektromos akkumulátorokat fog gyártani. A magyar hozzájárulás a teljes bekerülési költség mintegy 13 százaléka.
A dél-koreai SK Innovationnal partnerségben 11,4 milliárd dollárt költenek két elektromos autó- és akkumulátorgyár felépítésére.
Új gazdasági övezet kialakításáról szóló előterjesztés készült a Miniszterelnökségen, a neve „Duna mente Fejér megye” lenne. Az övezet része lenne az SK Innovation tervezett, 680 milliárdos akkugyára. Az onnan befolyó helyi adóbevétel így a megyéhez kerülne – amelynek fideszes vezetője az előterjesztést kezdeményezte.
Minimum 22 milliárd forinttal fogja támogatni a kormány az Iváncsán felépítendő dél-koreai akkumulátorgyárat. Magyarország tényleg európai akkunagyhatalommá válik – Európa pedig Ázsia összeszerelő üzemévé.
Harmadik gyártóegységét építi a dél-koreai SK Innovation, ez a valaha volt legnagyobb zöldmezős beruházás Magyarországon.