Gazdaság hvg.hu 2019. december. 10. 17:45

Az állam 55 milliárd forintért vesz autókat a Porschétól

Összesen 82,5 milliárd forintért szerződött az állami központi beszerzőcég autókereskedőkkel.

A Porsche Hungária és a Porsche Lízing kapta a legnagyobb, több mint 54 milliárd forintos megbízást azon a tenderen, amelyen összesen 82,5 milliárd forintot költ az állam gépjárművekre – írja a Népszava az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény alapján.

A pályázatokon rendre jól szereplő Porsche mellett négy másik autókereskedővel szerződött az állam milliárdos nagyságrendű autóbeszállításra, valamint szervizelésre. A Magyar Suzuki például 12 milliárdos, a Schiller Autóház 10,8 milliárdos tételben szerződött a pályázatot kiíró Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatósággal (KEF).

A megrendelést 15 részre bontották járműkategóriák szerint az alsó-középkategóriás személyautóktól az egyterű terepjárókon keresztül az áruszállító haszongépjárművekig és speciális kialakítású szállítójárművekig. A keretszerződés azt jelenti, hogy a KEF alá tartozó intézményeknek igény szerint az egyes részek majdani győzteseitől kell megrendelniük a járműveiket, plusz kérhetnek azokhoz szervizcsomagot 5 évre vagy 200 ezer kilométer futásteljesítményig.

A KEF legutóbb 2017 őszén zárt le egy hasonló beszerzést, akkor 45 milliárdos keretösszegért szerződtek gépkocsi-vásárlásra a rendvédelmi és honvédelmi szervek számára. A keret nagy részét az állami autóbeszerzéseken rendszeresen jól szereplő Porsche Hungária vitte el, vastag szelet jutott még a Pappas Autónak, de a Schiller Autóháznak és a Magyar Suzukinak is leesett egy-egy kisebb rész.

Új autókat vesz az állam 82,5 milliárdért

A Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság összesen 82,5 milliárd forint értékben írt ki pályázatot alsó, közép- és felső kategóriás személyautókra, egyterűekre, terepjárókra, pick-upokra, áruszállítókra, valamint szervizelésükre.

zöldhasú
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.