Tíz tisztán elektromos jármű beszerzéséről állapodott meg a polgármester és a lengyel Solaris Bus & Coach S.A.
Öt plusz egy darab Urbino 12 electric, és három plusz egy darab Urbino 8,9 LE electric típusú buszt, valamint az összes járműtípus egyidejű töltésére alkalmas töltőinfrastruktúrát vásárol a paksi önkormányzat a Solaris Bus & Coach S.A.-tól – adta hírül a Tolnavar.hu. Az előbbi járművek egyenként 63, az utóbbiak 44 fő szállítására alkalmasak.
A szerződés értéke 4,7 millió euró plusz áfa, az összeget teljes egészében az integrált közlekedésfejlesztési operatív programban elnyert forrásból biztosítja az önkormányzat.
A gyártónak tizenegy hónap alatt kell leszállítania a buszokat.
Az atomerőmű zöld ökológiai lábnyomú beruházás, amihez hozzátartozik az is, hogy az építőket az érintett településekről elektromos buszokkal szállítják majd – mondta a szerződéskötésen Süli János, a paksi atomerőmű két új blokkjának tervezéséért, megépítéséért és üzembe helyezéséért felelős tárca nélküli miniszter.
Ehhez összesen 150 járművet terveznek beszerezni, a paksi önkormányzat azon törekvése, hogy a tömegközlekedést elektromos buszokkal oldja meg, jó tapasztalatszerzés ehhez.
Süli szerint az elektromos közlekedés kialakításával „Paks nemcsak atomcity, hanem zöldcity is lesz”, csakúgy, mint a Közép-Duna menti térség, amire szintén kiterjesztik a rendszert.
Paks polgármestere, Szabó Péter arról beszélt, hogy amikor megérkezik a tíz elektromos busz, akkor reális esély lesz arra, hogy Magyarországon elsőként Pakson, az önkormányzat a működtetésében lévő közösségi közlekedést tisztán elektromos buszokkal lássák el.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.