Az LMP-s frakcióvezető interpellálta a külgazdasági és külügyminisztert, miért kell megépíteni az 1000 milliárdos Budapest-Belgrád vasútvonalat, ha a kormány megvett egy minden igényt kielégítő trieszti kikötőt.
Miért van szükség a Budapest-Belgrád 1000 milliárd forintos vasútvonalra, amit kínai hitelből építünk? Ha ilyen jó üzlet a vasútépítés, miért nem Kína építi azt üzleti alapon? Ezt kérdezte Keresztes László Lóránt LMP-s politikus Szijjártó Pétertől, mivel a trieszti, nemrég az állam által megvásárolt kikötőről azt mondta a kormány, minden igényt kielégít, korábban pedig azt, hogy a belgrádi vasútvonalra azért van szükség, hogy gyorsabban elérjük a pireuszi, görögországi teherkikötőt. Akkor miért kell mégis vasútvonalat építeni?
Szijjártó Péter azt mondja, a trieszti kikötő nem mérhető a pireuszi kikötőhöz, a nagyobb hajók az előbbit nem tudják használni. A kormány megpróbál bekapcsolódni a Nyugat és Kelet közötti áruszállításért folyó versenybe, ezért kell a vasútvonal, hogy felénk jöjjenek a kínai áruk Nyugatra. A külügyminiszter szerint mindkét kikötői útvonalra szükség van.
Keresztes azt mondja, nincs megalapozva az ezermilliárdos projekt megtérülése, erre a kérdésre nem is válaszolt Szijjártó. A politikus nem, a Parlament viszont elfogadta a külügyminiszteri választ.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.