Gazdaság hvg.hu 2019. november. 04. 16:15

Szijjártó elmagyarázta, miért kell a belgrádi vasútvonal, ha közben Triesztben kikötőt vettünk

Az LMP-s frakcióvezető interpellálta a külgazdasági és külügyminisztert, miért kell megépíteni az 1000 milliárdos Budapest-Belgrád vasútvonalat, ha a kormány megvett egy minden igényt kielégítő trieszti kikötőt.

Miért van szükség a Budapest-Belgrád 1000 milliárd forintos vasútvonalra, amit kínai hitelből építünk? Ha ilyen jó üzlet a vasútépítés, miért nem Kína építi azt üzleti alapon? Ezt kérdezte Keresztes László Lóránt LMP-s politikus Szijjártó Pétertől, mivel a trieszti, nemrég az állam által megvásárolt kikötőről azt mondta a kormány, minden igényt kielégít, korábban pedig azt, hogy a belgrádi vasútvonalra azért van szükség, hogy gyorsabban elérjük a pireuszi, görögországi teherkikötőt. Akkor miért kell mégis vasútvonalat építeni?

Szijjártó Péter azt mondja, a trieszti kikötő nem mérhető a pireuszi kikötőhöz, a nagyobb hajók az előbbit nem tudják használni. A kormány megpróbál bekapcsolódni a Nyugat és Kelet közötti áruszállításért folyó versenybe, ezért kell a vasútvonal, hogy felénk jöjjenek a kínai áruk Nyugatra. A külügyminiszter szerint mindkét kikötői útvonalra szükség van.

Keresztes azt mondja, nincs megalapozva az ezermilliárdos projekt megtérülése, erre a kérdésre nem is válaszolt Szijjártó. A politikus nem, a Parlament viszont elfogadta a külügyminiszteri választ.

zöldhasú
Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.