A Tesco és a Lidl teríti a magyar dinnyét a környező országokban.
Az áruházláncok segítségével csúcsot dönthet a magyar termesztésű görögdinnye exportja, általuk ugyanis több ezer tonna jut a hazai termésből a régiós, elsősorban a cseh, lengyel és szlovák piacokra – derült ki a Világgazdaság körképéből.
A gazdasági napilap hétfői számában ismerteti, hogy évről évre nő a kiváló minőségű hazai görögdinnye iránti kereslet, míg tavaly 2017-hez hasonlóan mintegy 7200 tonna fogyott, a külpiacokon értékesített mennyiség volumenben 12 százalékkal nőtt.
A magyar dinnyetermelők a Lidl áruházlánc segítségével csaknem 4500 tonna görögdinnyét exportáltak mintegy 400 millió forint értékben, ami 27 százalékos értékbeli növekedésnek felel meg, a lánc az idén is hasonló növekedést vár.
A Tesco tavaly mintegy 10 ezer tonna magyar dinnyét értékesített idehaza, de 8 ezer tonna a hipermarket cseh, lengyel és szlovák egységeibe is jutott.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.