Megnyitották a 2-es futópályát, ami április óta, karbantartás miatt volt lezárva.
Megnyitották csütörtök délután a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a 2-es futópályát, amelyet karbantartás és a műszeres leszállító berendezés (ILS) telepítése miatt zártak le áprilisban.
A repülőtér közleménye szerint a tervezett nyolc hét leforgása alatt készültek el az 1,3 milliárd forintba kerülő felújítással. A legfontosabb beruházás a műszeres leszállító-berendezés cseréje volt, mostantól az elérhető legkorszerűbb és megbízhatóbb rádiónavigációs rendszer üzemel az Üllői út felőli pályavégen, így a repülőgépek mostantól akár 15 méteres függőleges és 50 méteres vízszintes látástávolság mellett is le tudnak szállni.
A rendszer telepítésével egyidejűleg kicseréltek 70 esővíz-elvezető aknát, ahol kellett, kicserélték a pályába épített lámpák vezetékeit, kijavították a beton kisebb hibáit. Ez alatt az idő alatt megtisztították a betont a ráégett guminyomoktól, és újrafestették a pályán lévő jelzéseket, amik segítik a pilóták tájékozódását.
A Budapest Airport közleményében megköszönte Vecsés lakóinak a türelmét, akiknek a felújítás miatt ideiglenesen a megszokottnál több repülőgép elhaladásával kellett számolniuk.
A 2-es futópálya felújítása volt az egyik oka, hogy szerda este káosz alakult ki a repülőtéren, amikor egy kiálló betondarab miatt defektet kapott a Wizz Air Stockholmból érkező repülőgépe. Mivel csak egy pálya üzemelt, és a pályát a takarítás miatt le kellett zárni, az egész repülőteret lezárták. A forgalom csak 20 óra körül állt helyre, ami miatt a Miniszterelnökség helyettes államtitkára is kiakadt.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.