A vásárlók fele olvasgatja az összetevőket és E-számokat soroló címkét, de csak a felük hiszi is el, amit ott lát. Egy online felmérés azt is megnézte, hentesnél, zöldségesnél vagy szuper-, hipermarketben vesszük-e inkább meg a húst, zöldséget, gyümölcsöt.
A vásárlók fele megnézi az élelmiszereken található tájékoztató cimkét az összetevőkről, de csak a vásárlók fele hiszi el, amit ott lát, ezt az eredményt hozta a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének (FÉSZ) kutatása. A vásárlók 86 százaléka nézi meg a termék szavatosságát, 63 százalékuk számára az ár is előkelő helyen áll.
A felmérés szerint a megkérdezettek 75 százaléka az egészséges, 54 százaléka a megfizethető élelmiszereket részesíti előnyben, a jó minőséget a megkérdezettek 38 százaléka várja el, és engedheti meg magának. Zöldségért a zöldségeshez 42 százalékuk jár, húsért a henteshez 34 százalékuk (a többi hiper- vagy szupermarketben veszi ezeket meg), és mindezekért piacra a nők harmada megy rendszeresen. A megkérdezett nők 77 százaléka vásárol szupermarketekben, 48 százalékuk pedig hipermarketekben is.
A kutatásból az is kiderült, hogy a dietetikus a legnépszerűbb tanácsadó, minden második ember ad a véleményére. A válaszadók 38 százaléka hallgat családtagjai, 24 százaléka pedig tapasztalataira is, ha élelmiszerügyben keres tanácsot.
Az online megkérdezéssel májusban készített, a 15 év feletti nőkre reprezentatív kutatás szerint 91 százalékban a nők intézik – egyedül vagy megosztva – a családi nagybevásárlásokat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.