Domány András
Szerzőnk Domány András

A pénteken megjelent kormányhatározat a csillagászati összegű kínai vasút ügyét is Palkovics kezébe adta, aki egyébként eddig is a közlekedési tárcát is magában foglaló ITM-et vezette.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a kezdettől vitatott, 750 milliárd forintba kerülő, újabban már a kormány által is drágállott beruházás magyarországi szakaszának fejlesztésével, kivitelezésével és finanszírozásával kapcsolatos feladatok összehangolásáért lesz felelős.

Kína igencsak nyomul a különböző infrastrukturális beruházásokkal a térségben, a vasútvonal szerb szakaszán ugyanis már folyik a munka, azt pedig épp a napokban írtuk meg, hogy a kínai állami tulajdonú CRRC is bejelentkezett a budapesti reptéri vasút megépítésére.

A kínai állam komplett tervvel repült rá a ferihegyi gyorsvasút építésére

Palkovics új megbízatásáért külön pénzt nem kap, viszont nagyobb súllyal képviselheti az államot a Budapest-Belgrád vasútvonal újjáépítése ügyében.

A pénteki közlönyben megjelent határozat értelmében – a 2016-ban már meghozott törvényen túl – újabb jogalkotást kezdeményezhet, nemzetközi koordinációs feladatokat lát el, továbbá koordinálja a MÁV 15%-os és két kínai cég 85%-os tulajdonrészével 2016-ban alapított Kínai–Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. (vezérigazgatója Pafféri Zoltán MÁV-szakember, de az igazgatóság többsége kínai) működését és a MÁV ezzel kapcsolatos tevékenységét.

A kormányhatározat tartalmaz egy rejtélyes mondatot is: az új kormánybiztos „elősegíti, nyomon követi és ellenőrzi az  innovációért és technológiáért felelős miniszter projekttel kapcsolatban hozott szakpolitikai döntéseinek végrehajtását”.

Ez a miniszter ugyanis ő maga.

zöldhasú
Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.