A pénteken megjelent kormányhatározat a csillagászati összegű kínai vasút ügyét is Palkovics kezébe adta, aki egyébként eddig is a közlekedési tárcát is magában foglaló ITM-et vezette.
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a kezdettől vitatott, 750 milliárd forintba kerülő, újabban már a kormány által is drágállott beruházás magyarországi szakaszának fejlesztésével, kivitelezésével és finanszírozásával kapcsolatos feladatok összehangolásáért lesz felelős.
Kína igencsak nyomul a különböző infrastrukturális beruházásokkal a térségben, a vasútvonal szerb szakaszán ugyanis már folyik a munka, azt pedig épp a napokban írtuk meg, hogy a kínai állami tulajdonú CRRC is bejelentkezett a budapesti reptéri vasút megépítésére.
A kínai állam komplett tervvel repült rá a ferihegyi gyorsvasút építésére
Palkovics új megbízatásáért külön pénzt nem kap, viszont nagyobb súllyal képviselheti az államot a Budapest-Belgrád vasútvonal újjáépítése ügyében.
A pénteki közlönyben megjelent határozat értelmében – a 2016-ban már meghozott törvényen túl – újabb jogalkotást kezdeményezhet, nemzetközi koordinációs feladatokat lát el, továbbá koordinálja a MÁV 15%-os és két kínai cég 85%-os tulajdonrészével 2016-ban alapított Kínai–Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. (vezérigazgatója Pafféri Zoltán MÁV-szakember, de az igazgatóság többsége kínai) működését és a MÁV ezzel kapcsolatos tevékenységét.
A kormányhatározat tartalmaz egy rejtélyes mondatot is: az új kormánybiztos „elősegíti, nyomon követi és ellenőrzi az innovációért és technológiáért felelős miniszter projekttel kapcsolatban hozott szakpolitikai döntéseinek végrehajtását”.
Ez a miniszter ugyanis ő maga.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.