Gazdaság hvg.hu 2018. november. 23. 11:03

Életveszélyes lenne, ha a buszsofőröket is több túlórára köteleznék?

Nem csak embertelen volna a közlekedési szakszervezet szerint, ha 400 órára emelnék a túlórakeretet, hanem az ő szakmájukban életveszélyes is.

Embertelen, a közlekedési dolgozóknál pedig életveszélyes Kósa Lajosék terve a túlórakeret emeléséről – figyelmeztetett a Közúti Közlekedési Dolgozók Szakszervezete. Szatmáry Kristóf és Kósa a mostani 300-ról 400 órára emelné meg az éves túlórakeretet ott, ahol kollektív szerződés van.

Baranyai Zoltán, a szakszervezet elnöke azt mondta a portfolio.hu szerint: a közúti közösségi közlekedésben foglalkoztatott buszsofőrök szinte minden cégnél már eddig is évi 300 órát túlórázhattak, ezen felül viszont még így is havi 30-40 óra pluszt töltenek a munkahelyükön. Ez utóbbi nem munkaidő, csak rendelkezésre állás, de így is 11-12 órát tesz ki a vezetés és a rendelkezésre állás.

Kósa és Szatmáry szerint a javaslatuk oka egyszerű: aki többet akar dolgozni és keresni, az tehesse ezt meg.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.