A Budapest déli részére tervezett híd építésére hamarosan a közbeszerezést is kiírják.
A Kelenföld és Ferencváros pályaudvarokat összekötő híd a személy- és áruforgalmat tekintve egyaránt a legforgalmasabb dunai vasúti hídnak számít. Bár nem tűnik akkor a szenzációnak egy vasúti híd építése, mintha autópályahíd épülne, valójában jelentős fejlesztésről van szó, hiszen az országon áthaladó nyugat-keleti tengelyű forgalom itt eresztődik át. A híd ráadásul része a körvasútnak, amely a nagy fejpályaudvarokat fűzi össze, így a tervezett hazai S-Bahn-koncepciót is kiszolgálja a fejlesztés.
Az uniós közbeszerzési értesítő alapján a nyertes pályázó feladata a híd korszerűsítése lesz úgy, hogy gyakorlatilag három újat építenek helyette. A meglévő egyvágányos felszerkezeteket ugyanis teljesen elbontják, és az acélhíd szerkezetét is át kell alakítani, hogy az új építményeket hozzá tudják kapcsolni. Az átépítés ideje alatt a vasúti forgalmat két vágányon folyamatosan fenntartják majd. Az építkezés 2 évet vesz igénybe a tervek szerint.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.