Gazdaság hvg.hu 2018. szeptember. 30. 18:56

Nemcsak a műanyag szatyornak, az áruházi reklámújságnak is vége?

2017 őszén nagy tiltakozást váltott ki a nagy áruházláncok körében, amikor egy javaslattal 100 forint fölé emelte volna a kormány a papíralapú reklámhordozók termékdíját. Most a háromszorosára emelnék.

A jelenlegi kilónként 84 forintról 304 forintra emelné az áruházi reklámújságok környezetvédelmi termékdíját a kormány – szúrta ki a kereskedelemmel foglalkozó a Blokkk.com cikkét a napi.hu.

Valóban ennyire haszontalan lenne a reklámújság? - teszi fel a kérdést a kereskedelmi szakportál, amely összességben arra jut, hogy ha az újságok nem léteznének, elég nehéz lenne a vásárlóknak tájékozódniuk arról, mi mennyibe kerül az üzletekben.

A papíralapú reklámhordozók után majdnem tízmilliárd forintnyi bevétel folyik be a költségvetésbe, a termékdíj tervezett változásával ez 30 milliárd forint fölé kúszna. Persze csak ha nem változna semmi, hiszen a boltosok, szolgáltatók nyilván jobban megnézik majd, hogy mit reklámozzanak ebben a formában.

A szakportál következtetése szerint megszűnni vélhetően nem fognak az áruházi újságok, de az áruk az ott lesz a nyugtán, mégpedig a megvásárolt termék árában, sok más költséggel együtt. Mindezt pedig észreveszi majd a vásárló.

Változhat a hirdetők gyakorlata is: az új szabályok szerint a magasabb termékdíjat akkor kell majd fizetni, ha a nyomtatott kiadvány nyomtatható felületének több mint fele tartalmaz reklámot, vagyis csak kalkuláció kérdése, hogy megéri-e magazinnak álcázni a kiadványokat és „cikkeket” biggyeszteni a reklámok mellé mindenféle érdekességgel.

További „kiskapu” lehet a cégeknek, hogy az egyelőre nem reklámhordozónak minősülő, ráadásul a reklámszatyor-tilalomban sem érintett papírzacskókon reklámozzák magukat illetve termékeiket.

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.