Egy sörgyártó már meg is látta a lehetőséget benne.
A következő évtizedben 47 milliárd dollárosra (13 ezer millilárd forintosra) nőhet a legális marihuána piaca az Egyesült Államokban – ezt jósolja egy kanadai befektetési bank friss elemzése. Az RBC Capital Markets által említett összeg ma is nagyjából megfelel a piac méretének, csak ma még az 50 milliárdosra becsült forgalom jelentős részét az illegális kereskedelem teszi ki.
Összehasonlításképp: a töményekből évente 58 millárd dollárnyi fogy, a cigaretták piaca 77 milliárd dollárt tesz ki, míg a sör 117 milliárd dollárt forgalmat generál az USA-ban. Ha pedig az 50 milliárd dollárt szeretnénk érzékeltetni: ennek nagyjából két és félszerese a magyar GDP.
Nem véletlen, hogy a fű legalizálásában lehetőséget lát a Corona sör tulajdonosa is: a Constellation Brands négymilliárd dollárt fektet az üzletbe. Ennek részeként néhány napja jelentette be az óriáscég, hogy 200 millió dollárral száll be egy alkoholmentes, marihuánatartalmú üdítőital kifejlesztésébe. A pénz a Canopy nevű kanadai céghez megy, amely a legnagyobb tőzsdén jegyzett marihuánafeldolgozó társaság. Azt, hogy a Constellation Brands nem hibázott, jelzi az is, hogy a Canopy árfolyama kilőtt az üzlet bejelentése után: egy hét alatt 38 százalékkal nőtt a részvények ára. Az RBC ezért már azt jósolja, hogy remek befektetés lehet a következ években a fű.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.