Az új oligarchákhoz vándorló kapacitás, területfoglalás, és egyre csillagászatibb összegek: így fest a magyar vasúti beruházások világa.
Elképesztő ütemben dübörög a magyar vasúti felújítások gépezete, és megtippelni is nehéz, hogy hol van még a vége – olvasható az e heti HVG Gazdaság rovatában. Azért is érdemes területet foglalni, mert a vasúti beruházásokra hatalmas összeget fordít Magyarország, részben EU-forrásból. A terv az, hogy 2022-ig 1500 milliárd forint juthat a fejleszésekre.
Az R-Kord sikertörténete 2015-ben kezdődött, Mészáros Lőrinc vasútépítő cége akkor nyerte el az első százmillióit. A következő dobása már 13 milliárdos volt, de mivel a cég ekkor még csak két tucat embert foglalkoztatott, elkelt a Swietelsky egyik leányvállalatának segítsége, amivel közösen nyert a tenderen. Ezt a céget akkoriban Homlok Zsolt vezette, aki 2017-ben már Mészáros Lőrinc veje lett. Saját céget is alapított, a kezdeti kapacitáshiányok idején pedig alvállalkozóként épp az R-kord segítette ki.
Azóta pedig csak sorjáznak a több tízmilliárdos megrendelések. A Mészáros-cégek és partnereik idén eddig egy 40, egy 50 és egy 60 milliárd forintos megbízást is kaptak, természetesen a kisebb, mindössze néhány milliárd forintos munkák mellett.
Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.