A holland világcég főnöke azt mondta: ha nem sikerül olyan Brexit megállapodást kötni, amely garantálná termékeik további vámmentes eljutását az európai uniós piacokra, a legrosszabbra készülnek. Vagyis Nagy-Britannia elhagyására.
A Philips jelenleg Londontól északkeletre, Suffolk grófságban működtet egy csecsemőápolási termékeket gyártó üzemet. 1500 munkahely Glemsfordban sok, a veszteség nemzeti viszonylatban még elviselhető lenne, ha nem készülne a szigetországból történő kivonulásra még sok nagy nemzetközi cég.
Például az Airbus, amely a négy nagy európai ipari hatalom együttműködésén alapul, ugyancsak otthagyná a brit üzemeket, ha nem sikerül a Brexitet vámmentessé tenni. Munkahelyek tízezreiről, és hatalmas presztízsveszteségről van szó. Továbbá: a leginkább brit autócsoda a Jaguár is eltávozhat a szülőföldjéről. A „Jaguar and Land Rover”, amely már régen multinacionális cég, de azért a zsigereiben mégis csak angol, szóval e konglomerátum főnöke is az angliai gyártás beszüntetését lebegtette meg. 40 ezer munkahelyről van szó. Nagy-Britannia legnagyobb, külföldi tulajdobú autógyára Sunderlandben van. A Nissan ott hétezer embernek ad munkát és beszállítók további ezreinek. Az itt gyártott autók nyolcvan százalékát, a vámmentességnek, tehát az uniónak köszönhetően Európa többi országában adják el.
Ehhez képest a Brexit népszavazáson ebben a régióban óriási többséggel nyertek a kilépéspártiak. Vagyis az érzelmekre alapozott, szuverenitási propaganda itt mutatta meg, hogy a valóság, orbitális hazugságokkal, legyőzhető. De közeleg az igazság pillanata, amikor Nagy-Britanniának szembe kell néznie a Brexit valós következményeivel.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.