Rendszeres tehervonat összeköttetés létesült Antwerpen és a kínai Tansan iparváros között.
Megérkezett Antwerpenbe, a második legnagyobb európai kikötővárosba a kínai Tansan nehézipari központtal az Új Selyemút Kezdeményezés keretében létesített vasúti összeköttetés első konténer szerelvénye.
A 41 vasúti konténert szállító szerelvény 16 nap alatt tette meg az utat a Pekingtől 150 kilométerre délkeletre fekvő és nehéziparáról ismert Tansan (Tanshan) ipari központból Kazahsztán, Oroszország, Fehéroroszország, Lengyelország és Németország érintésével Antwerpenig. A rendszeres tehervonat összeköttetés része a Kína által 2013-ban útjára indított Egy Övezet - Egy Út (Új Selyemút) Kezdeményezésnek.
A tengeri és szárazföldi kereskedelmi infrastruktúra fejlesztését szolgáló Új Selyemút program a világ lakosságának hatvan százalékát felölelő és a világ termelésének egyharmadát adó régiókat foglalja magában. Amint azt Cuan Ke-min kínai kereskedelmi miniszterhelyettes tavaly novemberben az Új Selyemút Kezdeményezésről Tbilisziben rendezett gazdasági fórumon elmondta, az elmúlt években kínai cégek és vállalkozók több mint 6 milliárd dollárt fektettek be külföldi országokban a kereskedelmet élénkítő utak és vasutak építésébe.
Magyarország az Európát és Kínát összekötő Új Selyemút egyik állomásaként a középső szárazföldi és a déli vasúti útvonalon helyezkedik el. Az utóbbi a Tengeri Selyemút egyik célállomásához, a görögországi Pireusz kikötőhöz csatlakozik és ezt az összeköttetést javítja a Budapest-Belgrád vasúti beruházás.
Magyarországról tavaly novemberben indult el az első két tehervonat Kínába az Új Selyemút Kezdeményezés keretében. A szerelvények egyike Ukrajnán, Oroszországon és Kazahsztánon át tette meg az utat Kínába, a másik szerelvény konténereit a görögországi Pireusz kikötőjéből hajón szállították tovább.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.