A volt BKK-vezér szerint a Fővárosi Önkormányzat nem képviseli az utasok érdekeit, csak a taxislobbit szolgálja ki az áremeléssel.
Ahogy arról beszámoltunk, szerdán tárgyalja a Fővárosi Közgyűlés azt az előterjesztést, amely szerint júliustól drágulna a taxizás Budapesten: az alapdíj 450 forintról 700-ra nőne, a kilométerdíj 280-ról 300 forintra, a percenkénti várakozási díj pedig 70-ről 75 forintra.
Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója a Facebookon fejtette ki a gondolatait a javaslatról, ahol azt írta, nem ért egyet az áremeléssel, mert a Fővárosi Önkormányzatnak hatósági ármegállapítóként az utasok érdekeit is figyelembe kell vennie,
nem múlhat kizárólag a taxisokon, az ő kezdeményezésükön a tarifa emelése, ha azt egy fővárosi jogszabály és nem a piac határozza meg. Amikor az árakról tárgyalnak a taxisok érdekképviseletei a Fővárossal, akkor ott a Főváros dolga lenne az utasok képviselete.
Vitézy emellett hiányolja azt, hogy a csaló hiénákkal, a szabálytalanságokkal szemben továbbra sem lépnek fel, és nincs megfelelő erejű ellenőrzés, hatósági fellépés, valamint szerinte továbbra is kevés a taxi Budapesten csúcsidőben, mert nincs közös fővárosi taxiapplikáció és diszpécserszolgálat, a szabályok pedig a részmunkaidős, csúcsidei terhelést segítő taxizást nem ösztönzik, és hiányzik az Uber-által elterjesztett modellnek a taxiszabályozáson belüli, legalizált formája.
"A valódi problémák megoldása nélkül az áremelés nem közlekedéspolitikailag értelmezhető lépés, csak egy szűk taxislobbi kiszolgálását jelenti az utasaik kárára" – írta Vitézy.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.