A választási törvénybe ütközhetnek a választási hirdetésnek álcázott reklámok.
A kormánypropagandához megszólalásig hasonló hirdetések lepték el az internetet, melyek sok esetben álhíreket terjesztenek, másrészt pedig nyílt politikai kampányüzenetek a bevándorlás ellen. A szinte teljesen egyforma videókat viszont nem politikai pártok fizették, hanem a TV2 és az Origo, sőt, legújabban az állami pénzből működő közmédia, ami törvényellenes lehet – írja a Napi.hu.
Ezek a médiumok ugyanis nem jelentkeztek az Állami Számvevőszéknél, hogy politikai hirdetéseket akarnak közzétenni, tehát lemondtak a lehetőségről. Így tett a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Mediaworks, a Matolcsy Ádám tulajdonában levő Origo-csoport és Andy Vajna TV2-csoport is. Utóbbiak ennek ellenére aktívan részt vesznek a kampányban, még ha nem is banneren teszik ezt.
Kihasználják azt a lehetőséget, hogy a független hirdetéskezelőkön (ilyen a Facebook és a Google) keresztül hirdetéseik eljutnak bárhová. A Napi.hu például azt tapasztalta, hogy oldalaikon is megjelentek a kormányzati kommunikáció szerves részét képező, a bevándorlást, a migrációs válságot és a terrorizmust összemosó hirdetések. Ezek viszont nem pártok oldalára mutattak, hanem a TV2 és az Origo oldalaira. Ezekből ráadásul nem derül ki, hogy ki a hirdető.
A hatályos médiatörvény szerint Magyarországon politikai hirdetést csak párt, mozgalom, jelölő szervezet, független jelölt vagy a kormány tehet közzé. A jogszabály arra viszont már tágabb értelmezést ad, hogy pontosan mi minősülhet ilyen hirdetésnek – magyarázza a portál.
További részletek a Napi.hu cikkében.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.