Gazdaság hvg.hu 2018. március. 23. 13:15

Törvénysértők lehetnek az Origo és a TV2 álhírei

A választási törvénybe ütközhetnek a választási hirdetésnek álcázott reklámok.

Választás 2018
Friss cikkek a témában

A kormánypropagandához megszólalásig hasonló hirdetések lepték el az internetet, melyek sok esetben álhíreket terjesztenek, másrészt pedig nyílt politikai kampányüzenetek a bevándorlás ellen. A szinte teljesen egyforma videókat viszont nem politikai pártok fizették, hanem a TV2 és az Origo, sőt, legújabban az állami pénzből működő közmédia, ami törvényellenes lehet – írja a Napi.hu.

Ezek a médiumok ugyanis nem jelentkeztek az Állami Számvevőszéknél, hogy politikai hirdetéseket akarnak közzétenni, tehát lemondtak a lehetőségről. Így tett a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Mediaworks, a Matolcsy Ádám tulajdonában levő Origo-csoport és Andy Vajna TV2-csoport is. Utóbbiak ennek ellenére aktívan részt vesznek a kampányban, még ha nem is banneren teszik ezt.

Kihasználják azt a lehetőséget, hogy a független hirdetéskezelőkön (ilyen a Facebook és a Google) keresztül hirdetéseik eljutnak bárhová. A Napi.hu például azt tapasztalta, hogy oldalaikon is megjelentek a kormányzati kommunikáció szerves részét képező, a bevándorlást, a migrációs válságot és a terrorizmust összemosó hirdetések. Ezek viszont nem pártok oldalára mutattak, hanem a TV2 és az Origo oldalaira. Ezekből ráadásul nem derül ki, hogy ki a hirdető.

A hatályos médiatörvény szerint Magyarországon politikai hirdetést csak párt, mozgalom, jelölő szervezet, független jelölt vagy a kormány tehet közzé. A jogszabály arra viszont már tágabb értelmezést ad, hogy pontosan mi minősülhet ilyen hirdetésnek – magyarázza a portál.

További részletek a Napi.hu cikkében.

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.