A helyzet a tehervonatoknál rosszabb.
Tavaly 21 ezer esetben késtek a vonatok – írja a Világgazdaság a MÁV-tól kapott adatok alapján. A személyvonatok átlagosan 2,8 percet késtek, a menetrendet több mint 90 százalékos arányban betartották a járatok. Ennél jobb a regionális vonatok és az országos, távolsági járatok pontossága is, előbbiek 96, utóbbiak 93 százalékban tartották a menetrendet.
A késések miatt a társaság tavaly 8 millió forint kártérítést fizetett, egymillió forinttal kevesebbet, mint 2016-ban.
A tehervonatoknál már rosszabb a szám: ezek a járatok átlagosan egy órát késtek.
A késések csaknem felét a biztosítóberendezések hibája okozta. Járműhibák az esetek 44 százalékát idézték elő, pályahibák és egyéb műszaki problémák pedig 3-3 százalékát.
A Világgazdaság megkérdezte azt, is, hogy a késések mekkora hányadát előzhette volna meg a MÁV. A társaság válaszában jelezte, igyekszik a műszaki problémákat orvosolni, de voltak természetesen előre nem látható tényezők, például olyan meghibásodások, amelyeket kábelvágás, fakidőlés vagy heves vihar okozott.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.