A budapesti tömegközlekedéssel foglalkozó egyesület szerint a főpolgármester alaptalan érvekkel akarja félresöpörni a 3-as metró akadálymentesítését, pedig egy olyan ügyről van szó, ami évtizedekre meghatározza majd azt, ki és hogyan használhatja a felújítás után a forgalmas metróvonalat.
A Közlekedő Tömeg Egyesület meglátása szerint a főpolgármester „súlyos félrevezetések sorozatát követte el” abban azt interjúban, amit szerdán adott a Hír TV Egyenesen című műsorában. Az egyesület pontokba szedve tette közzé szombaton, hogy szerintük miben tévedett Tarlós István a 3-as metró akadálymentesítésével kapcsolatban.
A főpolgármester szerint a Kúria azt mondta ki, hogy az akadálymentesítésről szóló népszavazás értelmetlen, és az eredménye semmire sem kötelezi a fővárost. A Kúria határozatában viszont világosan látszik, hogy ennek épp az ellenkezőjéről határoztak: a népszavazás eredménye egyértelmű döntési helyzet és határidő elé állítja a Fővárosi Közgyűlést – érvel a Közlekedő Tömeg.
Az egyesületnél úgy vélik: az nem érv, hogy a népszavazás megszervezésére két lift árát kellene “eltapsolni”, mivel nem lenne népszavazás, ha eleve akadálymentesre építenék át az összes metrómegállót.
A jelenlegi állás szerint a 3-as metró 20 állomásából csak 13 lesz akadálymentes, de ezzel a számmal a mozgáskorlátozottak érdekképviseleti szervei nem elégedettek, mert ők a maradék hét állomás akadálymentesítését is el akarják érni, és várják ehhez a kormányzati forrást, igaz, elfogadták, hogy szükség esetén készülnek alternatív műszaki megoldásokat is tartalmazó javaslatok.
Liftek helyett a főpolgármester mozgólépcsőre felszerelhető eszközt javasolt. Ez azonban nem felelne meg a népszavazási kérdés által is hivatkozott törvényre, amely kimondja: a mozgásukban korlátozottak önállóan és kényelmesen kell, hogy képesek legyenek használni az adott épített környezetet, jelen esetben a metróállomásokat.
Az egyesület „no comment” megjegyzést fűzött Tarlós István azon felvetéséhez, hogy ha lifteket építenének a fennmaradó 7 állomásra is, akkor mindenki lifttel akarna majd lejutni, és félórás sorok alakulnának ki, miközben ennyi idő alatt az utasok már rég elérnék az úti céljukat egy alacsonypadlós busszal.
Az sem megoldás, ha további akadálymentesítés helyett alacsonypadlós buszokkal szolgálnák ki a fennmaradó állomásokat, mert a 3-as metró állomásainak döntő többségénél a csomópontok és az aluljárók sem akadálymentesek, a felszíni környezet rendezése pedig végképp szóba sem került.
Az egyesület elfogadhatatlannak tartja, hogy egy városvezető ilyen hozzáállást tanúsítson, és alaptalan érvekkel söpörjön félre egy, a fővárosiak életét évtizedekre meghatározó kardinális kérdést. A Közlekedő Tömeg Egyesület a 3-as metró akadálymentesítéséről szóló népszavazást támogatja – erősítették meg.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.