Gazdaság hvg.hu 2018. január. 20. 19:56

Népszava: Mégsem vették át az első fapados buszokat, mert még szerelni kell azokat

A jelek szerint valami nem stimmel a metrópótlásra szánt új magyar buszokkal, mert az első két példányt bemutatták ugyan, de végül mégsem vették át, mert a műszaki tartalmukkal kapcsolatban kifogások vannak.

Az eredeti forgatókönyv szerint a kifogások ellenére pénteken átvette volna az első új magyar buszokat Bolla Tibor BKV-vezérigazgató és a Volánbusz vezérkara is, de mégsem ez történt, hanem visszaszállították a járműveket további szerelésre – írja a Népszava.

A lap írta meg szombaton, hogy a BKV vezetősége egy szűk körben rendezett ünnepségen tekinthette meg a metrópótlásra szánt magyar buszok első két példányát a kelenföldi buszgarázsban.

Az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft. (IEAG) Modulo nevű csuklós buszaiból egyelőre kettő készült el, és esély sincs rá, hogy áprilisig a BKV megkapja a megrendelt harminc járművet – olvasható a cikkben.

Biztosan állítható, hogy az ünnepség célja nem a nagyközönség tájékoztatása volt, a távirati iroda napi eseményei között nem is szerepelt az esemény. Az átadásnak indult bemutató nyilvánosságára vonatkozó kérdésünkre a BKV a lapot a házigazda Nemzetgazdasági Minisztériumhoz irányította, amelynek informatikai rendszere visszaküldte leveleket.

Arról, hogy a Modulokat napokon belül átadják, a Népszava csütörtökön számolt be. Előzetes információk szerint Varga Mihály miniszter képviselte volna a kormányt, de végül helyettesét küldte, a főpolgármester pedig eleve nem mutatott érdeklődést az eddig a fővárosnak csak nyűgöt, kellemetlenséget hozó buszok átadása iránt. Tarlós István tegnap végül helyettesét, Szeneczey Balázst rendelte a helyszínre.

A korábbi egyezség értelmében a Modulo 168d típusból a Volánbusz 180 darabot vásárol, amiből az első harmincat a BKV venné át, összesen 2,7 milliárd forintért.

Az elkészült busz azonban nem egyezik meg a jármű eredetileg bemutatott, forgalomban már bizonyított, üzemképes prototípusával. A tegnap látott, tehát gyártásban lévő modell 75 centivel rövidebb lett, emiatt a "csuklónál" könnyebbé vált, ami például a hirtelen fékezésnél balesetveszélyt okozhat. A gyártó állítólag eddig nem tudta dokumentumokkal igazolni, hogy a korábban beszerzett típusengedély módosítása a megkurtított verzióra is érvényes.

zöldhasú
Hirdetés