Rengeteg céget érint, és sokan trükköznek a rendszerrel.
Figyelmeztetést tett közzé az adóhatóság (NAV) az útnyilvántartásokkal kapcsolatban – írja Azenpenzem.hu. Az adóhatóság korábban megállapította, hogy az egyéni vállalkozók körében gyakori probléma a jogszabályi követelményeknek és a valóságnak nem megfelelő, főként hiányos útnyilvántartás vezetése, így elsősorban nekik szól a figyelmeztetés, hogy nincs lehetőség a hiányos, vagy valótlan adattartalmú kimutatásokat utólag (tanúkkal, jelenléti ívekkel, szerződésekkel) bizonyítani.
A NAV kiemelte, hogy az elsőfokú bíróság és a Kúria számos eseti döntésében kifejtette már, hogy az adótörvényben kötelezően alkalmazandó és tételes felsorolás van arról, hogy a gépjármű költségelszámolásához milyen okirattal kell rendelkezni, és annak milyen adatokat kell tartalmaznia. Ha a törvényben felsorolt tartalmi kellékek közül akár csak egy is hiányzik, az útnyilvántartásra nem lehet költségelszámolást alapozni.
A jogszabályi követelményeknek nem megfelelő útnyilvántartás esetében becslési eljárás sem alkalmazható, hiszen azzal az adóhatóság az adózók törvény által kötelezően előírt igazolási kötelezettségét venné át. Ezekben az esetekben a NAV úgy jár el, mintha az adózó egyáltalán nem vezetett volna útnyilvántartást.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.