A Népszava úgy tudja, hogy az állami busztársaságokba és a MÁV-ba olvasztanák be a még önkormányzati kézben lévő közlekedési társaságokat, a fejlesztési tárca azonban tagadja ezt.
Átszervezik a tömegközlekedést, ha a Fidesz marad kormányon – ezt írja a szerdai Népszava egy kormányközeli forrásra hivatkozva. A lap állítja: az egyik vidéki nagyváros képviselői kormányzati illetékesektől már személyesen is kaptak tájékoztatást arról, milyen közlekedési átszervezés várható jövőre. A cikkben nem nevezték meg az érintett vidéki nagyvárost.
A vidéki és még önkormányzati kézben lévő közlekedési vállalatok buszai az állami Volánbuszba vagy a regionális buszszolgáltatókba kerülnének, míg a kötöttpályás részek, így a miskolci, szegedi és debreceni villamosvonalak a MÁV-hoz – olvasható a cikkben.
A lap megkérdezte a nagyvárosok polgármestereit, értesültek-e a tervről, de csak Debrecenből válaszoltak. Onnan egy mondatban azt közölték, hogy cáfolják az értesülést.
Tagadta az államosításra vonatkozó információkat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is. „A helyi és helyközi közlekedés összehangoltabb együttműködése kétségkívül az utasok érdekeit szolgálná, e cél azonban a jelenlegi tulajdonviszonyok átalakítása nélkül is elérhető” – közölték a tárcától.
A BKK és a BKV vezetőivel kapcsolatban lévő, egymástól független források azonban megerősítették a lapnak, hogy a BKV-ra is hasonló sors várhat. A vállalat államosítása nem most kerül először terítékre, az Orbán-kormány második ciklusának közepe óta beszédtéma. Tarlós István 2012-ben még valószínűtlennek nevezte, de két évvel később, a fővárosi Főgáz-részvények államnak való eladásáról szóló közgyűlési döntés után már küszöbön álló opcióként beszélt a BKV államosításáról.
A BKV államosításának menedzselésével állítólag Bolla Tibort, a cég vezérigazgatóját bíznák meg, helyettes államtitkári rangban. Bolla a nyáron kapott helyettes államtitkári ajánlatot a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól, de visszautasította – írja a Népszava.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.