Csak a Soros-terv hirdetésére 2,3 milliárd forint ment el, miközben Mészáros Lőrinc médiacégeihez összesen 1,24 milliárd forint folyt be.
Újra kikérte az Átlátszó a Miniszterelnöki Kabinetirodától, hogy mennyi közpénz ment el állami hirdetésekre, most a júliusi, az augusztusi és a szeptemberi számokat vizsgálták. Az említett három hónapban négy nagy összegű médiakampányt rendelt meg a Kabinetiroda, ismert partnereitől, Balásy Gyula cégeitől, a Lounge Design Kft.-től és a New Land Media Kft.-től.
Július végétől augusztus utolsó napjáig futottak az Erzsébet-táborok hirdetései 1,27 milliárd forintért, közben augusztus 8-tól 20-ig ment a július végén befejeződött vizes vb közel 500 milliós reklámkampánya, majd szeptemberben a kormányzás eredményeiről beszámoló pr-cikkek jelentek meg 846,8 millióért. Aztán szeptember végétől jött a Soros-terv, 2,3 milliárd forintért. A 4,89 milliárd összértékű kampányok legnagyobb nyertese Mészáros Lőrinc médiabirodalma lett: a Mediaworksnél és az Echo Tv-ben összesen 1,24 milliárd forint értékben jelentek meg a különböző kormányzati hirdetések, összegzi az Átlátszó.
A második Habony Árpád hitelezője, Tombor András, a több tévécsatorna reklámidejét értékesítő Atmedia, és az annak tulajdonában lévő, rádiók és tévék reklámidejét értékesítő Media Services Company Kft. (MSC), valamint a Tombor által júniusban megvásárolt Mandiner összesen 869 millió forintot kapott a kampányokból. Harmadik helyen a nyomtatott és online Lokált, valamint a 888-at is kiadó Modern Media Group (MMG) Zrt., 479,6 millió forint kormánypénzzel lettek gazdagabbak.
A negyedik Andy Vajna filmügyi kormánybiztos lett, a tulajdonában lévő Tv2, a nemrégiben megvásárolt Lapcom, és a Radio Plus összesen 358,2 millió forintot kapott, ötödik pedig Rákosi Tamás, a Tv2-nek beszállító IKO tulajdonosa, az IKO-birodalomhoz tartozó Odex ugyanis közterületi reklámokkal, óriásplakátokkal, citylightokkal foglalkozik, 280,9 millió forintért tették ki a Soros-terves hirdetéseket.
A budapesti vizes vébé ugyan július végén befejeződött, a kikért dokumentumok alapján a vizsgált három hónapban a Rogán-minisztérium azért még elköltött rá 489 milliót. Először egy 50 perces FINA-dokumentumfilmet rendeltek 46 millió forintért a New Land Media Kft.-től, majd egy 25 másodperces reklámspotot FINA-eredménykommunikáció címszóval 24,5 millió forintért, és végül augusztus elején egy médiakampányt 418,3 millió forintért. Ennek keretében tévékben, rádiókban és online felületeken jelentek meg hirdetések.
A közel 5 milliárdból a Mészáros Lőrinc kezében lévő kiadó nyomtatott lapjaiban és azok online felületein összesen 1 milliárd forint értékben jelentek meg a különböző hirdetések.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.