Gazdaság hvg.hu 2017. október. 24. 09:38

Hajdúsági felszedett sínekből épülhet Lázár városában a tram-train

Püspökladánynál és Kelenföldön felszedett síneket építenek be az egyébként a tervezettnél drágábban készülő traim-train sínpályájába. Ezt állítja egy mátészalkai civil csoport a NIF Zrt.-től kikért adatigénylésre kapott válaszra hivatkozva. Mészáros Lőrinc cége újítja fel a hajdúsági vonalat, itt új síneket kapnak.

A mátészalkaleaks csoportja azért fordult a tram-train sínpályát is építő NIF Zrt.-hez, mert azt szerették volna elérni, hogy az Ebes-Püspökladány vasúti szakasz felújítása miatt felszedett, de még használható síneket a Debrecen–Mátészalka közötti szakasz felújításához használják fel. A civilek blogbejegyzésére az Mfor talált rá.

A bejegyzésből az derül ki, hogy az egyébként a térségben borzalmas utazási körülményeket javítani szándékozó civil csoport egyik legtöbbet emlegetett témája a szabolcsi vonatközlekedés. Most döbbenten vették tudomásul, hogy az Ebes–Püspökladány között felszedett, még hasznosítható síneket a traim-train beruházásnál használják fel, nem pedig a lepusztult Debrecen és Mátészalka közötti vonalon.

Az nem csoda, ha az Ebes–Püspökladány közötti 31 kilométeres szakasz teljesen új síneket kap, hiszen ezt a beruházást Mészáros Lőrinc újíthatja fel 75 milliárd forintból, míg Lázár János kiakadt, amikor még a nyár végén kiderült, hogy a hódmezővásárhelyi tram-train ára megduplázódott a közbeszerzési kiírás szerint. Akkor azt mondta a kancelláriaminiszter, hogy így meg sem épülhet a Szeged–Hódmezővásárhely közötti vasútvonal. Most, hogy „olcsóbb” megoldást találtak, már meg is indulhatott az építkezés Lázár városában.

Megkértük a civil csoportot, hogy küldj el szerkesztőségünknek a NIF Zrt.-vel folytatott levelezésüket, ezt megtették. Ebből az derül ki, hogy a NIF Zrt. és a szabolcsi civilek többször is levelet váltottak, mi csak azt mutatjuk meg, amely az úgynevezett visszanyereményi (használt) sínek felhasználását taglalja.

Tisztelt Adatigénylő!

A megkeresésében hivatkozott további kérdéseivel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk. Az Ebes–Püspökladány-vonalszakasz bontott sínjei egy része, valamint a Kelenföld–Százhalombatta vonalszakasz használt, de jónak minősített sínjei is beépítésre kerülnek a tram-train projekt keretében, az épülő 2. vágányok esetében is. Az Ebes–Püspökladány és a Kelenföld–Százhalombatta-vonalszakasz bontott sínjeit újítják fel újra beépítés előtt.

Tisztelettel: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A hvg.hu megkereste a NIF Zrt.-t is, amint megkapjuk válaszukat, azt is közöljük.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajtermékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egy évnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.