A szegedi villamosokon, trolikon és buszokon kék dobozok jelennek meg, ezekhez kell a bankkártyát érinti. Aki így vesz majd jegyet a tesztidőszak után, jobban jár, mintha a sofőrnél váltaná meg, ott 80 forinttal drágább lesz ugyanis.
Országosan egyedülálló az az érintőkártyás jegyautomata, amit élesben tesztel a Szegedi Közlekedési Társaság. Az új berendezéseket év végén kezdik felszerelni valamennyi villamosra, trolira és buszra a városban – írja a Délmagyarország.
A 10-es vonalon közlekedő egyik új troli fedélzetén jelent meg az első kék doboz. Hosztesz is állt mellette, ő magyarázta el az utasoknak, hogyan működik, de egyelőre kevesen mertek így jegyet venni – számolt be a lap.
Az önkormányzat azért vásárol érintőkártyás automatákat, mert a városban évről évre egyre többen a tömegközlekedési járműveken vesznek jegyet, hiába drágább ott. Emiatt gyakran késnek a járatok. Jegyautomaták vannak ugyan a városban, de nem mindenhol. Így jött az ötlet, hogy a járműveket is felszerelik jegyautomatákkal.
Év elején közbeszerzési pályázatot írt ki fedélzeti jegykiadó automatákra az önkormányzat. Öt céggel tárgyaltak, végül májusban három tett ajánlatot. A Delta Systems Kft. adta a legkedvezőbb ajánlatot nettó 175 millió forinttal. A másik két ajánlat 185 millió, illetve 219 millióról szólt. A szállító 200 fedélzeti automatát gyárt le, és öt évre vállalja az üzemeltetésüket – mondta Majó-Petri Zoltán, az SZKT ügyvezető igazgatója.
Októberben és novemberben tesztelik az automatákat, majd év végén szeretnék elkezdeni azok felszerelését az összes járműre.
Amíg a tesztüzem tart, a járművezetőnél és a fedélzeti automatából is 400 forintért lehet jegyet venni. Ha élesítik a rendszert, bankkártyával 370 forintba kerül majd egy vonaljegy, míg a járművezetőnél 450-et kell fizetni.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.