Gazdaság hvg.hu 2017. október. 19. 16:39

Rejtélyes kék doboz jelent meg egy szegedi trolin

A szegedi villamosokon, trolikon és buszokon kék dobozok jelennek meg, ezekhez kell a bankkártyát érinti. Aki így vesz majd jegyet a tesztidőszak után, jobban jár, mintha a sofőrnél váltaná meg, ott 80 forinttal drágább lesz ugyanis.

Országosan egyedülálló az az érintőkártyás jegyautomata, amit élesben tesztel a Szegedi Közlekedési Társaság. Az új berendezéseket év végén kezdik felszerelni valamennyi villamosra, trolira és buszra a városban – írja a Délmagyarország.

A 10-es vonalon közlekedő egyik új troli fedélzetén jelent meg az első kék doboz. Hosztesz is állt mellette, ő magyarázta el az utasoknak, hogyan működik, de egyelőre kevesen mertek így jegyet venni – számolt be a lap.

Az önkormányzat azért vásárol érintőkártyás automatákat, mert a városban évről évre egyre többen a tömegközlekedési járműveken vesznek jegyet, hiába drágább ott. Emiatt gyakran késnek a járatok. Jegyautomaták vannak ugyan a városban, de nem mindenhol. Így jött az ötlet, hogy a járműveket is felszerelik jegyautomatákkal.

Év elején közbeszerzési pályázatot írt ki fedélzeti jegykiadó automatákra az önkormányzat. Öt céggel tárgyaltak, végül májusban három tett ajánlatot. A Delta Systems Kft. adta a legkedvezőbb ajánlatot nettó 175 millió forinttal. A másik két ajánlat 185 millió, illetve 219 millióról szólt. A szállító 200 fedélzeti automatát gyárt le, és öt évre vállalja az üzemeltetésüket – mondta Majó-Petri Zoltán, az SZKT ügyvezető igazgatója.

Októberben és novemberben tesztelik az automatákat, majd év végén szeretnék elkezdeni azok felszerelését az összes járműre.

Amíg a tesztüzem tart, a járművezetőnél és a fedélzeti automatából is 400 forintért lehet jegyet venni. Ha élesítik a rendszert, bankkártyával 370 forintba kerül majd egy vonaljegy, míg a járművezetőnél 450-et kell fizetni.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.