A Liget-projekt nyomán felújítják a kisföldalattit és egy új megállót is terveznek – írta a Világgazdaság.
Jelentős infrastrukturális fejlesztések várhatók a következő években a Liget-projekt nyomán, ami az érintett járatok megújítását és kapacitásának bővítését egyaránt jelenti – közölték a Liget Zrt. sajtóosztályán a VG-vel.
A közösségi vonalakon a kapacitás bővítése várható, és az új intézményekhez igazítottan alakíthatják át a megállókat. A 74, 75 és 79-es trolibuszok a liget helyett a Dózsa György úton mennek majd végig, ez részben már meg is valósult.
A Liget Zrt. tájékoztatása szerint mindezek mellett felújítják és bővítik a kisföldalattit, csökkentik a követési időt és hosszabb szerelvényeket állítanak forgalomba.
A rekonstrukció során új állomás létesítése is tervben van a Hungária körútnál, amely az 1-es villamossal való kapcsolatot segítené és ennek köszönhetően a múzeumokat könnyebben megközelíthetnék majd a látogatók.
A kisföldalatti infrastrukturális és járműműszaki állapota nagyon rossz, vetekszik a 3-as vonal ismert állapotával, a pálya állapota is erősen leromlott a pénzhiány miatt elmaradó karbantartások következtében – mondta a VG-nek Bíró Endre, a Budapesti Metróért Egyesület (Bume) elnöke.
Szerinte a biztosítóberendezések cseréjével legfeljebb 10-20 százalékos kapacitásbővítés érhető el, de ezt a többletet szinte teljes egészében felemészti majd az új megálló kiszolgálása.
Bíró Endre úgy vélekedett, hogy egy teljes átalakítás során érdemes lenne megfontolni a vonal meghosszabbítását a Csáktornya parkig.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.