A szegedi troliflottát két alacsonypadlós, klimatizált járművel bővítették, amelyek anno Pilzenben közlekedtek, buszként.
Két saját építésű, alacsonypadlós, klimatizált trolival bővült a szegedi trolibuszflotta.
Németh Zoltán Ádám, az SZKT munkatársa elmondta: Szegeden a régi magaspadlós trolibuszokat fokozatosan kivonják a forgalomból, helyükre újszerű, klimatizált alacsonypadlós járművek kerülnek. A 11,6 méter hosszú, 71+1 személyes trolit egy volt pilzeni autóbuszból építették át az SZKT szerelőcsarnokában.
A teljes felújítás 77 millió forintba került, ez nagyjából fele a hasonló trolibuszok piaci árának. A troli várhatóan több mint egy évtizedig lehet forgalomban, annyi ideig, mint egy új jármű két nagyfelújítás között – magyarázta a szakember.
Nagy Sándor szegedi városfejlesztési alpolgármester a pénteki autómentes napon rendezett sajtótájékoztatón elmondta: az önkormányzat idén 170 millió forinttal támogatja a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) járműrekonstrukciós programját.
Itthon nem ezek az első olyan trolik, amelyeket buszból alakítottak át. Székesfehérváron például pár éve egy régi Ikarust alakították át trolivá a BKV részére.
A Szegeden átépített trolikról júliusban számolt a Szeged TV, az erről tudósítás itt érhető el.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.