Nagysebességű vasúti közlekedés köti össze jövő évtől Londont és Skóciát, több vonalon is jelentősen lerövidítve az utazás idejét.
A Virgin vasúttársaság a csúcstechnológiára szakosodott Hitachi japán vállalattal együttműködve alakítja ki az új szolgáltatást, amellyel negyvenéves vonatokat cserélnek le. Az Azuma nevű szerelvények egyikét szerdán tesztelték először vasúti síneken, a szerelvény a Doncaster és Dunbar közötti utat tette meg.
A maximális, óránként hozzávetőleg 200 kilométeres sebességgel haladva a vonat 22 perccel négy órára rövidíti le a London és Edinburgh közötti 666 kilométeres utat. A Virgin Train East Coast vasúttársaság más, például a brit főváros és Aberdeen, valamint a London és Inverness és a London és Glasgow közötti járatain még inkább lerövidül majd az utazás időtartama.
A tesztelés alatt álló Azuma a napokban Glasgow-ba, majd Aberdeenbe és Invernessbe is befut.
A Virgin 65 vonatot helyez üzembe. Az Azumákat Japánban tervezték, de az északkelet-angliai Durham közelében építik. A vonatok közül néhány teljesen elektromos lesz – ezek közlekednek majd Edinburgh-ba és Glasgow-ba –, míg mások dízelre is tudnak majd váltani. Ezeket alkalmazzák majd az Edinburgh-tól északra lévő vonalakon, amelyeket még nem tettek elektromossá.
A Virgin és a Hitachi között tárgyalások folynak arról, hogy a vonatok legnagyobb sebességét óránkénti 225 kilométer fölé növeljék. Az Azuma-flotta révén a londoni King's Cross pályaudvar kapacitása 28 százalékkal nő majd csúcsidőben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.