Az összes szegedi villamosra, trolira és buszra szerelnek fel terminálokat, amelyek a tervek szerint november végétől működnek majd.
A 180 szegedi tömegközlekedési eszközre összesen 300 terminált szerelnek fel, a hosszú járművekre kettőt is. A vezetőnél ezentúl is lehet majd vonaljegyet venni, de az ugyanúgy drágább lesz, mint eddig. Az automatánál 370, a vezetőnél 450 lesz egy menetjegy – írja a Délmagyarország.
Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester azt mondta: ezzel szeretnék ösztönözni az utasokat, hogy minél többen érintős bankkártyával vegyenek jegyet. Évente félmillió jegyet váltanak ugyanis a járművezetőknél, és ez jelentősen hátráltatja a menetrend betartását.
Majó-Petri Zoltán, az SZKT ügyvezető igazgatója szerint 24 és 72 órás jegyeket is lehet majd a járműveken bankkártyával váltani. Erre a Mastercarddal kötöttek szerződést.
Szegeden a bérletautomatáknál már a vásárlók 44 százaléka, a jegypénztárakban a 45 százaléka, az óvodai és iskolai ebédfizetésnél a 46 százaléka használ bankkártyát. A vízműnek 39 százalék fizet online bankkártyával, a távhőért pedig havonta nagyjából 340-en – derül ki az önkormányzat adataiból.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.