A Rogán vezette propagandaminisztérium az adatokat csak 25 ezer forintért cserébe adta ki az Átlátszónak.
Áprilisban 4,2 milliárd forintot költött a kormány az “Állítsuk meg Brüsszelt!”-kampányra - írja az Átlátszó.
A kormány március végén jelentette be, hogy indul a újabb nemzeti konzultáció, az ehhez kapcsolódó kampányban kerültek ki az "Állítsuk meg Brüsszelt!"-feliratú plakátok.
Az Átlátszó ezután május 3-án közadatigénylésben kérte ki a Miniszterelnöki Kabinetirodától, hogy márciusban és áprilisban mennyit költöttek a kormány által “lakossági tájékoztató kampánynak” nevezett propagandakampányra.
A Rogán Antal vezette propagandaminisztérium közölte a lappal, hogy csak 25 408 forint költségtérítésért adják ki a kért dokumentumokat. Az Átlátszó végül befizette az összeget május végén, és június 9-én megkapta a kért adatokat is: ezek szerint áprilisban nettó 4,2 milliárd forintot költött a kormány a nemzeti konzultáció reklámjaira.
A nettó 4,2 milliárdból közel 700 millió online hirdetésekre ment el, 316 milliót költöttek a közterületi hirdetésekre, vagyis az óriásplakátokra, rádiós hirdetésekre pedig mintegy 245 milliót.
A legnagyobb tételek, 2 milliárd forint újsághirdetésekre, közel 1 milliárd pedig tévéreklámokra ment el. Valószínűleg ebből az összegből jelent meg gigantikus hirdetés Schmidt Mária Figyelőjében és a Ripostban, valamint vélhetően ebből készült a sima brüsszelezős és a sorosozva brüsszelező tv-spot is.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.